„Jer se otkriva gnjev Božji s neba na svaku bezbožnost i nepravdu ljudi koju drže istinu u nepravdi.“ (Rimljanima 1,18 – DK)
Što? Što se dogodilo? U posljednjih nekoliko redaka čitali smo o milosti, vjeri i spasenju. Ključna misao je bila milost. A Rimljanima 1,18 počinje s grmljavinom Božjeg gnjeva.
Ključna je riječ „jer“. Ona povezuje prikaz Evanđelja i Rimljanima 1,16.17 sa sljedećih nekoliko poglavlja i njihovu raspravu o grijehu. Riječ „jer“ podrazumijeva da mi trebamo Evanđelje o spasenju pomoću sile Evanđelja zbog dubine ljudskog grijeha.
Tako smo u Rimljanima 1,18 naišli na prvu značajnu prijelaznu točku u Poslanici Rimljanima. Od 1. do 17. retka upoznali smo Pavla koji je predstavio sebe, svrhu pisanja poslanice i Evanđelje. Sada smo spremni za drugi korak u našem hodu s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima.
Naš drugi korak seže od Rimljanima 1,18 do 3,20. U ovom dugom ulomku Pavao istražuje dubinu i sveopću narav problema grijeha. On pokazuje da „su svi (Židovi i neznabošci) sagriješili“ (Rimljanima 3,23). Stoga svi trebaju Božje spasenje milošću kroz vjeru na temelju Kristove smrti na križu (redci 21-26).
Stoga Rimljanima 1,18-3,20 trebamo promatrati kao Božju dijagnozu problema grijeha. Ostatak poslanice bavi se lijekom. Ali prije liječenja ljudi trebaju uvidjeti dubinu problema. Grijeh je uzrokovao Kristovu smrt, Božje rješenje za izgubljeni svijet.
Riječ „gnjev“ ključna je u današnjem retku. Ovdje susrećemo sudbenu stranu Božjeg karaktera. Iako se gnjev u konačnici odnosi na uništenje grešnika na kraju vremena, on se odnosi i na svakodnevne rezultate grijeha u našem današnjem svijetu.
Jedno je sigurno: Bog mrzi grijeh! On mrzi sve ono što vrijeđa Njegovu djecu i protivi se Njegovoj ljubavi. Bog je u svojoj ljubavi prisiljen baviti se problemom srži grijeha. Srž Njegovog odgovora je, kako će nam Pavao pokazati, Kristov križ.
U međuvremenu Pavao se u Rimljanima 1,18 počinje baviti problemom grijeha.
Oče naš, danas Ti želimo zahvaliti što tako jasno vidiš naše probleme te što se brineš za nas i što si poslao Isusa u misiju izbavljenja. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)