„I vidjeh drugoga jednog, snažnog anđela: silazio s neba ogrnut oblakom, na glavi mu duga, lice mu kao sunce, a noge kao ognjeno stupovlje.“ (Otkrivenje 10,1)

Tekstovi u 10. i 11. poglavlju nisu ništa teži za razumijevanje od tekstova u drugim dijelovima knjige. Dugačak međučin razdvaja sedmu trubu (Otkrivenje 11,15-18) od užasa u šestoj (Otkrivenje 9,13-21). Ovaj međučin ima drugačiji karakter od samog viđenja o trubi. Umjesto strašnih sudova, prirodnih katastrofa i sudbine bezakonika, nalazimo proročanstva, propovijedi i iskustva Božjeg naroda.

Da li je tekst međučina u Otkrivenju 10. i 11. glavi na bilo koji način povezan s trubama ili ta dva viđenja nemaju ništa zajedničko? Na ovo pitanje možemo dati siguran odgovor. Svakako se sjećate da tekst u Otkrivenju 8,13 opisuje tri zla koja će se dogoditi u vrijeme zvuka posljednje tri trube. A onda tekst u Otkrivenju 9,12 kaže: „Prvi Jao prođe. Evo, za njim dolaze još dva druga Jao.“ Prema tome, prvo je zlo očigledno peta truba (Otkrivenje 9,1-11), a drugo zlo jasno počinje oglašavanjem šeste trube (Otkrivenje 9,13). međutim, kada se drugo zlo dovršava?

„Drugi Jao prođe. Evo, treći Jao dolazi ubrzo!“ (Otkrivenje 11,14) Kraj drugog zla (šesta truba) se ne događa u Otkrivenju 9,21, već u Otkrivenju 11,14. To znači da tekst u Otkrivenju u 10. i 11. poglavlju nije odvojen od šeste trube. Otkrivenje 10. i 11. glava se bavi istim događajima kao i 9. poglavlje, ali iz druge perspektive. Ovo je, dakle, vrijeme zapečaćenja (Otkrivenje 7,1-4) i okupljanja za bitku kod Armagedona (Otkrivenje 6,13-16). Srž šeste trube se događa neposredno prije kraja vremena milosti (Otkrivenje 10,7).

Vjerojatno ste čuli priču o šest slijepih ljudi koji su pokušavali ustanoviti kako izgleda slon. Jedan od njih je obgrlio slonovu nogu i objavio da je slon sličan stablu. Drugi je uhvatio slonovu kljovu i zaključio da je slon sličan koplju. Slijepi čovjek koji je naišao na slonovu surlu je pomislio da je to stvorenje nevjerojatno slično velikom vatrogasnom crijevu. U tom smislu je ovo prepoznavanje išlo dalje. Ono što je svaki slijepi čovjek zaključio o slonu ovisilo je od toga koji je dio njegovog tijela uspio dodirnuti.

Apostol Ivan u šestoj trubi isti događaj također opisuje iz dvije perspektive. Deveto poglavlje se bavi djelatnostima i sudbinom bezakonika na kraju vremena, dok Otkrivenje 10. i 11. poglavlje govore o pravednicima i o onome što im se događa u tom istom razdoblju. Dok se sotonine snage prikupljaju za konačnu borbu (Otkrivenje 9,13-21), Bog istovremeno priprema ljude da se suprotstave toj opasnosti (Otkrivenje 10,1-11,13).

Gospode, pomozi nam da jasno prepoznamo razliku između Tvojih putova i djelovanja neprijatelja u vrijeme kada se približavamo kraju. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)