„Jer zakon duha života u Kristu Isusu oslobodio me od zakona grijeha i smrti.” (Rimljanima 8,2)
Riječ “jer” važna je u današnjem retku zato što povezuje Rimljanima 8,1 i 2 i tako nam pomaže da počnemo razumijevati zašto “nema više nikakve osude onima koji su u Kristu Isusu” (1. redak). Zašto? “Jer zakon duha života u Kristu Isusu oslobodio me zakona grijeha i smrti.”
Treći se redak bavi temeljem ove slobode. Ali prije nego što prijeđemo na ovaj redak trebamo primijetiti da je Sveti Duh (ovdje se govori o “zakonu duha života u Kristu Isusu”) središnja misao u Rimljanima 8. Usredotočenje na Duha označuje veliki pomak u ovoj poslanici. Ovaj prijelaz je posebno dojmljiv kada usporedimo 7. i 8. poglavlje. Rimljanima 7 spominje Zakon i njegove sinonime 31 put, a Svetog Duha samo jednom. Osmo poglavlje, za usporedbu, govori o Svetom Duhu najmanje dvadeset puta.
“Bitna suprotnost” između Rimljanima 7. i 8. poglavlja, primjećuje John Stott, “jest između slabosti Zakona i sile Duha. Jer protivno urođenom grijehu, zbog čega nam Zakon ne može pomoći u našoj moralnoj borbi (7,17.20), Pavao sada nudi Duha koji je i izbavitelj od “zakona grijeha i smrti” (8,2) i jamac uskrsnuća i vječne slave na kraju (8,11.17.23).”
Rimljanima 8 opisuje kršćanski život kao život u Duhu Svetom. To je život stvoren, održavan, usmjeravan i obogaćivan Svetim Duhom. Bez Duha Svetog kršćanski život bi bio nemoguć. Nije čudo što Ellen White tvrdi da dar Duha Svetog donosi “sve druge blagoslove” (Isusov život, str. 558).
Rimljanima 8,2 tvrdi da Duh kroz “zakon duha života u Kristu Isusu” (to jest Evanđelju) “oslobađa nas od zakona grijeha i smrti” to jest osude Zakona. Stoga ovdje nalazimo drugu prednost. U prvom retku saznajemo da više nismo pod osudom Zakona, dok u drugom otkrivamo neku slobodu koju kršćani imaju u Evanđelju. Međutim, ovo Evanđelje nije sloboda od samog Zakona (koji je dobar, pravedan i duhovan), već i od ropstva grijehu i od osude Zakona.
Zato Pavao navješćuje kršćansku slobodu koja oslobađa kršćane od negativnog i otvara ih pozitivnom vodstvu i sili Duha. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)
- Radost za one “u Kristu”
- Krist dolazi spasiti