„Određen za Evanđelje Božje, koje je Bog unaprijed obećao po svojim prorocima u Svetim Pismima.“ (Rimljanima 1, 1.2)
Drugo što Pavao želi da znamo o Evanđelju jest to da ono nije nešto novo, nešto što su učenici izmislili. Naprotiv, cijeli Stari zavjet upućuje na Krista i Njegovo djelo. Prvi nagovještaj nalazi se u Postanku 3,15 gdje je Bog obećao da će ženin rod u konačnici pobijediti đavla. Posljednji je u Malahiji 4,5 gdje se navješćuje Ilijin dolazak kao Mesijinog preteče.
Jednostavno rečeno, „Evanđelje Božje, koje je unaprijed obećao po svojim prorocima“ ključ je za razumijevanje cijelog Starog zavjeta. Stari zavjet upućuje na Krista, dok Novi zavjet opširno govori o implikacijama Božje dobre vijesti u Isusu.
Nije slučajno Ivan Krstitelj, kad je prvi put vidio Isusa, povikao: „Evo Jaganjca Božjeg koji uzima grijehe svijeta!“ (Ivan 1,29) niti je Pavao slučajno Krista nazvao našim „pashalnim janjetom“ (1. Korinćanima 5,7). Središnji simbol Starog zavjeta je žrtveni sustav koji upućuje na Kristovu zamjensku žrtvu kojom je On umro za grijehe svijeta.
To što je Krist umro za svako ljudsko biće, što je umro našom smrću kako bismo mi mogli imati Njegov život, temelj je Pavlovog razumijevanja Evanđelja.
Činjenica da je Stari zavjet obećao Evanđelje jedna je od glavnih tema propovijedi u Novom zavjetu. To vidimo u Petrovoj propovijedi na Pedesetnicu u Djelima 2. Pavlovom propovijedanju u Djelima 13 i Filipovom razgovoru s etiopskim dužnosnikom u vezi s Izaijom 53 i o ovci koja je vođena na klanje (Djela 8,32.33).
Sam Isus je pomogao svojim sljedbenicima prepoznati da Stari zavjet upućuje na Njegovo djelo. Biblija opisuje Isusov razgovor s dvojicom učenika koje je susreo na putu za Emaus: „I poče od Mojsija, te, slijedeći sve proroke, protumači im što se na njega odnosilo u svim Pismima.“ (Luka 24,27)
Oče, danas Ti zahvaljujemo ne samo zato što si poslao Isusa, već i zato što si našu vjeru usidrio u starozavjetnoj povijesti. Hvala Ti za spoznaju da Evanđelje nije neka ideja, već je ono u središtu Tvoje providnosti od samog početka. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)