Repovi im kao u štipavaca, sa žalcima, a u repovima im moć da ude ljudima pet mjeseci. Nad njima je kralj, anđeo Bezdana, hebrejski mu ime Abadon, grčki Apolion – Upropastitelj.“ (Otkrivenje 9,10.11)

Peta truba sadrži mnogo slika koje su vjerojatno bile poznate čitateljima iz Ivanovog vremena. Tama je suprotnost svjetlosti. U Novom zavjetu bi ona predstavljala filozofiju koja odbacuje Isusa i Evanđelje (Ivan 3,1-21). Bezdan je mjesto u koje je Bog prognao demone (Luka 8,30.31). Rep je simbol lažnih proroka (Izaija 9,15).

Iako mnogi dijelovi ove trube ostaju tajanstveni, „zlo“ je duhovne prirode i muči sotonine sljedbenike, ali ne šteti onima koji su zapečaćeni (Otkrivenje 9,4-6). Ono ostavlja bezakonike u samoubilačkom strahu (Otkrivenje 9,5.6). Sunce Božje riječi je samo pomračeno, ali nije uništeno (Otkrivenje 9,2.3). Ova simbolika veoma se slaže s posljedicama svjetovnosti u našem današnjem svijetu.

Svjetovnost je proces u kome ljudi postaju sve manje i manje povezani s vjerskom organizacijom. Svjetovni ljudi nisu ateisti, oni samo nemaju vremena za Boga i religiju. Ovakva svjetovnost nije, međutim, potpuno negativna, jer često priprema mjesto za dublje poštovanje ljudskih prava i vjerske slobode. Svjetovno posvećenje sveopćem obrazovanju daje ljudima priliku da sami istražuju Božju riječ. Biblijska društva, znanstveni napreda i arheologija teško se mogu zamisliti u svijetu bez slobode misli i vjere. Prema tome, svjetovnost ljudskog društva ima svoje pozitivne strane.

Svjetovnost, naravno, ima i svoje negativne posljedice. Preko Francuske i Ruske revolucije ovo je pripremilo put ateizmu, koji je religiju stavio u izuzetno težak položaj. Svjetovnost je pripremila put pogrešnom obliku ekumenizma. Kad bi sve drugo bilo u redu, kršćansko jedinstvo bi bilo pozitivna pojava. Međutim, određena vrsta ekumenizma osiromašuje vjeru i otima joj sigurnost govoreći: „Nemojmo biti fanatici! Nije stvarno toliko važno što vjerujemo.!“ Svjetovnost je pokrenula neograničeni materijalizam. Kad vjerujete da Bog ne postoji, život u svojoj suštini postaje samo kupovanje i jedenje. Ljudi takvih pogleda obično postaju obuzeti stvarima ovoga svijeta.

Konačno, svjetovnost je pravac kojim se Bog poslužio kako bi osudio tlačitelje i oslobodio svoj narod da Mu služi. Ljepota pete trube je u tome što ona ne nanosi štetu onima koji poznaju Boga. Naljepnica na prozoru jednog automobila koju sam nedavno vidio izražava konačni kršćanski odgovor svjetovnosti: „Bog nije mrtav – sinoć sam s Njim razgovarao.!“

Gospode, u svijetu koji te zanemaruje u svojoj trci za imanjem i uživanjem, pomozi nam da se usredotočimo na Tvoju živu prisutnost. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)