„Evanđelje.“ (Rimljanima 1,16)

Možda se čudite kratko oči današnjeg biblijskog retka.

Dobro! Nastavite se čuditi. Želim da dobro razmislite o riječi Evanđelje i ništa više.

Neka se ova riječ duboko ureže u vaš um. Evanđelje! Više smo puta spomenuli da je s grčkog prevodimo kao “Radosnu vijest”. Ali danas želimo istražiti Pavlove najbolje definicije ove riječi.

Prva je u Rimljanima 1,16.17 gdje on opisuje Evanđelje kao “silu Božju za spasenje svakomu vjerniku, kako u prvom redu, Židovu tako i Grku. Jer u njemu se očituje pravednost Božja, iz vjere u vjeru, kao što stoji napisano: ‘Pravednik će živjeti od vjere.'”

Druga je zapisana u 1. Korinćanima 15,1-4: „Podsjećam vas , braćo, na Evanđelje koje sam vam propovijedao i koje ste prihvatili i u kojem stojite … Predao sam vam najprije ono što sam primio: da je Krist, suglasno Pismima, umro za naše grijehe, da je pokopan, da je treći dan, suglasno Pismima, uskrsnuo.“

Treći ulomak, iako ne spominje riječ Evanđelje, svakako ističe njegov sadržaj: „Da, milošću ste spašeni – po vjeri. To ne dolazi od vas; to je dar Božji! To ne dolazi od djela, da se tko ne bi hvalisao.“ (Efežanima 2,8.9)

„A sada se nezavisno od Zakona očitovala Božja pravednost … I to pravednost Božja po vjeri u Isusa Krista za sve koji vjeruju … i svi su opravdani darom njegove milosti, otkupljenjem u Kristu Isusu. Njega je Bog izložio da svojom krvi bude Pomirilište po vjeri.“ (Rimljanima 3,21-25)

Uvijek iznova čitajte ove retke. Razmišljajte o njihovom značenju. Okusite „milost“ i „vjeru“, značajne riječi Evanđelja. I zapazite da Kristova žrtva, smrt i uskrsnuće čine temelj Pavlovog razumijevanja Evanđelja.

To je kratka riječ, ali vama i meni znači sve. Rije koja je doslovno promijenila svijet. Slavite Boga zbog Njegovog dara u Isusu. Hvalite Boga zbog Radosne vijesti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)