“Zar ne znate da zakon obvezuje čovjeka samo dok je živ?” (Rimljanima 7,1)

S Rimljanima 7 dolazimo do velikog pomaka u Pavlovom dokazu. On je u drugom dijelu 6. poglavlja isticao da vjernik nije pod vladavinom grijeha. Sada u 7. poglavlju on iznosi misao da vjernici nisu ni pod vladavinom Zakona.

Paralele između 6. i 7. poglavlja prilično su očite. Pavao nam u Rimljanima 6,2 kaže da je vjernik umro grijehu, a u Rimljanima 7,4 da je umro Zakonu. U Rimljanima 6,7.18 on opisuje vjernike slobodne od grijeha, a u Rimljanima 7,4 oni su slobodni od Zakona. I konačno u Rimljanima 6,4 vjernici hode u novini života, dok u Rimljanima 7,6 oni služe u novini Duha.

Pavao u ova dva poglavlja ukazuje na to da kršćani promatraju i doživljavaju život, čak i vjeru, iz nove perspektive. Rimljanima 7 je opširno objašnjenje Pavlove izjave u Rimljanima 6,14: “jer niste pod Zakonom, već pod milošću”.

Apostol je za djelomično objašnjenje ove tvrdnje već uporabio Ilustracije povezane s krštenjem i ropstvom. Sada u Rimljanima 7,1-6 on pravi usporedbu s bračnim zakonom.

Da bismo shvatili snagu ove ilustracije, moramo imati na umu su pobožni Židovi očekivali da će zaraditi spasenje vršenjem Zakona. Bogati mladić koji je rekao Isusu da je održao sve zapovijesti bio je sasvim iskren u svojoj težnji za savršenstvom (Matej 19,16-30), a kada Pavao piše da je kao farizej bio besprijekoran prema Zakonu (Filipljanima 3,6), on je govorio o stvarnim činjenicama onako kako ih je farizejski um shvaćao. Ipak, on je u Kristu našao novi život, novu snagu, novu radost i novi mir koji prije nije poznavao.

On u Rimljanima 7,1-3, koristeći se bračnim odnosom kao analogijom, primjećuje da je žena vezana za muža sve dok živi, ali da je nakon njegove smrti slobodna udati se za drugu osobu. Pavlov dokaz je složen, ali smisao je jasan. Kao što i F. F. Bruce ističe: „Smrt, vjernikovo umiranje s Kristom, kida sponu koja ga je prethodno vezala za Zakon i on sada slobodno uspostavlja zajednicu s Kristom.” Zakon se pokazao uzaludnim kao put spasenja. Zajednica sa Zakonom donijela je grijeh i smrt, a zajednica s Kristom donosi život. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)