“Što ćemo dakle reći? Da dalje ostanemo u grijehu da se poveća milost?” (Rimljanima 6,1)

Do sada smo na našem putovanju kroz Poslanicu Rimljanima učinili tri koraka s ovim velikim apostolom. Prvo, upoznali smo njega i Rimljane i stekli smo mali uvid u razloge zbog kojih im je pisao (Rimljanima 1,1-17). Drugo, Pavao nas je upoznao sa sveopćim problemom grijeha i medu Židovima i neznabošcima, otkrili smo da su svi pod osudom Zakona koja donosi smrt (Rimljanima 1,18-3,20). Treće, Pavao je odlučno istraživao Božje rješenje za problem grijeha — opravdanje milošću kroz vjeru. Učinio je sve kako bi pokazao da je spasenje Božji dar (Rimljanima 3,21-5,21).

Sada smo spremni za četvrti korak na našem važnom putovanju. Pavao od 6. do 8. poglavlja opisuje način na koji opravdani trebaju živjeti.

Njegov nauk da je spasenje Božji dar nije bio samo revolucionaran već je izazvao brojna pitanja. Prirodan odgovor je bio: “Ako sve ovisi o onome što Bog čini, ako naša postignuća ne donose ti spasenje ili barem pomažu Bogu da nam ga daruje, zašto je onda važno kako živimo?” Ovo je pitanje neizbježno kada osoba jednom shvati da je Bog osigurao sve za naše opravdanje.

Ponekad pitanja postavljaju i istinski vjernici koji pošteno žele znati kako bi trebali živjeti ako su spašeni milošću. Ponekad će i oni koji žele živjeti grešnim životom izreći ovo kao prigovor. Drugi bi, pak, željeli pokazati neispravnost Pavlove teologije i kako ona vodi u antinominijanizam (bezakonje).

Pavao u Rimljanima 6,1 vjerojatno misli na potonje dvije skupine. Njihovo razmišljanje ovako zvuči: (1) Pavao je u Rimljanima 5,20 tvrdio da Zakon prepoznaje grijeh i time ga uvećava; (2) više grijeha znači više milosti; (3) stoga nastavimo griješiti kako bismo umnožili milost i time više proslavili Boga zbog Njegovog sve većeg milosrđa (Rimljanima 6,1; 3,8).

Ovakvo razmišljanje bi obezvrijedilo Pavlovu teologiju medu ozbiljnim vjernicima i stvorilo osnovu za razuzdan život medu neodgovornima i neiskrenima.

Pavao, kao što ćemo i vidjeti, snažno napada ovakvo izopačenje Evanđelja. A usput će nam pružiti osnovne informacije o tome kako će opravdana osoba živjeti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)