„Gnjevili se narodi, ali dođe srdžba tvoja i čas da se sudi mrtvima i naplata dade slugama tvojim prorocima i svetima i svima koji se boje imena tvojega, malima i velikima; i da se unište oni koji kvare zemlju.“ (Otkrivenje 11,18)

Ovaj tekst nudi zbir završnih događaja u svjetskoj povijesti. On ima pet osnovnih dijelova ili vidova. Narodi su gnjevni, ali gnjev Božji dolazi i vrijeme suđenja mrtvima, nagrađivanja pravednika, uklanjanja onih koji Zemlju uništavaju. Ovaj tekst najavljuju da će neposredno prije kraja narodi postati gnjevni. I zaista, možda upravo sada ulazimo u takvo vrijeme. Sve je teže i teže naći nešto zajedničko među suparničkim političkim programima. Novi svjetski poredak, objavljen nakon Zaljevskog rata 1991. godine, pretvorio se u novi svjetski nered.

Bog na svoj način odgovara na gnjev naroda. “Božji gnjev” ovdje  predstavlja srž sedam posljednjih zala iz Otkrivenja 16 poglavlja (vidi Otkrivenje 14,10 i 15,1). Sve se priprema za Božju konačnu pobjedu. Gospodnja završna riječ se u ovoj trubi odnosi na sud. Sud će ispraviti zla ovoga svijeta. On će pobijediti tlačitelje, osloboditi i obraniti njihove žrtve. To neće biti vrijeme besciljnog nasilja, već vrijeme postavljanja stvari na njihovo pravo mjesto.

Sjećam se sastanka svjetovnih teologa. Mnogi pripadnici iz te grupe proučavali su Bibliju kao svoje zanimanje, ali nisu vjerovali da ona nudi odgovore na velike životne probleme. U svojim su komentarima naglašavali da su biblijska obećanja o sudu i uskrsnuću samo odraz kulturoloških očekivanja antičkih naroda.

Međutim, toga dana njihove pretpostavke dobile su izazov iz neočekivanog smjera. Jedan njemački teolog, strastveni pušač i sklon alkoholu, izrazio je svoje neslaganje s tijekom diskusije. Tvrdio je da proučavati Bibliju samo iz akademskih razloga predstavlja gubljenje vremena. “Bez obzira na sve, Biblija govori o nepravdama u svijetu. Ukoliko je ovaj život sve što trebamo očekivati, onda se nikada ništa neće promijeniti. Ukoliko ne postoji nešto slično sudu i uskrsnuću, onda nikada neće ni biti neke pravde na svijetu. Biblijski su pisci vjerovali da postoji sud i uskrsnuće i to je jedina nada koju i mi imamo.”

Uskrsnuće i sud govore da će jednoga dana Bog sve stvari postaviti na njihovo pravo mjesto. Iako sada Njegova pravda nije vidljiva svakom oku, mi smo bliže nego ikada vremenu o kome se govori u današnjem tekstu.

Gospode, nestrpljivo očekujem dan kada ćeš ispraviti sve nepravde u ovom svijetu. Pomozi mi da u očekivanju toga dana, već sada činim ono što je pravo. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)