„I odmah se u duhu zanijeh kad gle: prijestolje stajaše na nebu i na prijestolje Netko sjede.“ (Otkrivenje 4,2)
Jedan od vrhunaca svake posjete Istanbulu je prilika za prošetati se kroz Topkapi palaču, čuvenu sultanovu palaču na brdu iznad Bospora i Zlatnog roga. Posebno sam uživao u palači posjetiti muzej u kome su izložena sultanova blaga. Posebno je nezaboravan dio posjete bio pogled na sultanovo prijestolje. Nikada prije toga nisam vidio nikakvo prijestolje i to mi je priredilo pravo iznenađenje. Izgledalo mi je kao neko veoma ukrašeno sjedalo, prekriveno udobnim jastucima.
Uvijek sam zamišljao da su prijestolja kao fotelje, ali je ovaj bio preširok za takvo nešto. A onda sam se sjetio teksta: „Pobjednika ću posjesti sa sobom na prijestolje svoje, kao što i ja, pobijedivši, sjedoh s Ocem svojim na prijestolje njegovo.“ (Otkrivenje 3,21) Očigledno da ni prijestolje na Nebu nije slično fotelji. Mnogo je sličnije trosjedu, na kome ima mjesta za dvije ili tri osobe. Iznenada je i novozavjetni tekst o Isusu koji sjedi na prijestolju s desne strane svoga Oca dobio pravi smisao (Djela 2,32-34; Hebrejima 1,3.13; 8,1). Isus je dobio sve što prijestolje predstavlja i On na njemu nudi mjesto pored sebe svima koji pobijede.
Pažljivo čitanje teksta u Otkrivenju 4. poglavlju pokazuje da je „prijestolje“ ključan pojam u cijelom poglavlju. Pojavljuje se 12 puta u poglavlju i nalazi se u središtu pažnje. Sve što se događa u nebeskoj prijestolnoj dvorani događa se u vezi s prijestoljem. Niz priloga to otkriva. Događaji se odvijaju „oko prijestolja“, „na prijestolju“, „s prijestolja“, „pred prijestoljem“, „usred prijestolja“, „s desne strane prijestolja“. Pošto predstavlja središnji pojam u tekstu, prijestolje predstavlja i najvažniju temu svega što se događa u dvorani.
Što je prijestolje i što ono kao simbol predstavlja? Prijestolje predstavlja pravo na vladanje. Osoba koja sjedi na prijestolju ima vlast vladati nekim područjem, narodom ili plemenom. Pošto je prijestolje u centru, osnovna tema ovoga teksta je da Bog ima pravo vladati nebeskim prostorima. Iako Knjiga otkrivenja obično udružuje pojam „prijestolja“ s Bogom, on se može primijeniti i na sotonu i njegove sljedbenike (Otkrivenje 2,13; 13,2). Prema tome, središnje mjesto prijestolja u ovom poglavlju znači da ovaj tekst prikazuje odlučujući trenutak u sukobu između Boga i sotone oko vlasti u svemiru. Otkrivenje 4. i 5. poglavlje opisuje sudbonosni događaj u tom ratu – smrt Janjeta i Njegovo pojavljivanje na Božjem prijestolju.
Gospode, molim Te vladaj u mom svakodnevnom životu. Neka moje odluke i ponašanje danas budu u skladu s Tvojom vladavinom u mom životu! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)