“A (što se onda usuđuješ prigovarati) ako je Bog, premda je htio pokazati svoj gnjev i očitovati svoju moć na posudama ispunjenim gnjevom koje su sebe učinile prikladnim za propast, s velikom ih strpljivošću podnosio.” (Rimljanima 9,22)

Ovo je dug redak. Ali Pavao nije dovršio svoju misao. On nastavlja u Rimljanima 9,23 i 24: “Tako da očituje bogatstvo svoje slave prema posudama ispunjenim milosrđem koje je otprije pripremio za slavu — prema nama koje je pozvao i od Židova i od pogana.”

Komentatori ove retke smatraju jednim od najtežih u svim Pavlovim spisima. Ipak, u njima se ističe nekoliko misli. Prva je Božje očito bezgranično strpljenje s buntovnicima čije ponašanje zahtijeva trenutačno uništenje. Bog ih je mogao uništiti. Ali On i sada odlučuje pokazati milost, kao što Petar kaže: “Jer neće da se itko izgubi, nego da svi pristupe obraćenju.” (2. Petrova 3,9) Božja ustrajna strpljivost je dio Njegovog karaktera. Ipak, kao što je primijetio Pavao i drugi novozavjetni pisci, doći će vrijeme kada će Bog morati uništiti grijeh i one koji ga se drže. Međutim, čak i vrijeme tog događaja isključivo je Božja odluka.

Druga misao koja se ističe u Rimljanima 9,22-24 jest da Bog u svojoj milosti želi iskazati svoju “veliku strpljivost prema posudama ispunjenima milosrđem”. Gospod čini sve u svojoj želji da spasi čovječanstvo. On je učinio sve što je mogao da pripremi što veći broj ljudi za slavu, premda se oni drže svog načina života, navika i stavova koji ih vode u propast. Čak ako ih i na kraju treba iskorijeniti, to neće biti zato što On nije učinio sve što je mogao da ih spasi.

Treća očita misao jest da će izabrani narod koji je Bog planirao “pripremiti za slavu” činiti i Židovi i neznabošci. Ova misao je, naravno, Pavlova ključna teza u Rimljanima 9. poglavlju.

Ovo se poglavlje usredotočuje na Gospodnje pravo da bude Bog i bira one koje On želi spasiti. Glavna misao u Rimljanima 9 do 11 je Božja odluka da bude milostiv prema svima — Židovima i neznabošcima. On čak želi biti milostiv i prema Vama, moj prijatelju, ako Mu dopustite da to učini. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)