“Narod koji nije moj narod s pravom ću nazvati svojim narodom, i nedragu dragom, i tako će se dogoditi da će na istom mjestu gdje im je rečeno: `Vi niste moj narod’ s pravom biti prozvani sinovima živoga Boga.” (Rimljanima 9,25.26)

U redcima koji prethode Pavlovom citatu iz Hošee on je sažeto iznio glavnu misao svog dokaza u Rimljanima 9. Naime, Bog poziva “i od Židova i od pogana” i obznanjuje svoju milost (Rimljanima 9,23.24). Gospodnja obećanja nisu propala (6. redak). On je pozvao Židove na spasenje. Ovaj poziv još uvijek vrijedi. Ali On nije isključivo ograničen na njih. Bog koji je odlučio iskazati milost Abrahamu i Jakovu također namjerava iskazati milost i neznabošcima.

Pavao onda započinje s nizom citata iz Starog zavjeta kako bi potvrdio svoju misao. Dijelimo ih u dvije skupine. Prva skupina (25. i 26. redak) je iz Hošee koju apostol rabi kako bi utemeljio prihvaćanje neznabožaca. Druga skupina (redci 27-29) dolazi iz knjige proroka Izaije i dokazuje da poziv ne obuhvaća sve Izraelce, već samo Ostatak.

Prva skupina citata je iz Hošee 2,23 i 1,10. Pozadina redaka iz knjige proroka Hošee je deset izraelskih plemena koja su pribjegla najgrubljem obliku idolopoklonstva uključujući i žrtvovanje djece, i spolno općenje. U ovom kontekstu Hošea je bio prorok suda protiv naroda koji je imao sve prednosti, ali je prošlo njegovo vrijeme kušnje. Budući da je Izrael prezreo Boga, On ih je odbacio a oni su se uskoro našli u surovom asirskom ropstvu 722. godine prije Krista.

Bog ilustrira nevjeru Izraela prorokovom ženom prostitutkom, Gomerom, i njihovom djecom: Nemilom i Ne-narodom-mojim.

Ipak Bog je obećao da ih više neće odbacivati kao što to govore imena djece. On će ih u svojoj milosti prihvatiti natrag kao što je i Hošea ponovno prihvatio Gomeru. U to vrijeme oni će opet postati Njegov narod, oni koji nisu bili voljeni postat će Njegovi voljeni.

Hošea je primijenio ovu pouku na Izrael, a Pavao ide korak dalje i primjenjuje je na neznabošce koji nisu bili Božji narod. Bog će ih svojom milošću posvojiti i voljeti tako da će postati “sinovima živoga Boga”. Božja milost je doista velika. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)