“Prema tome, težimo za onim što promiče mir i uzajamnu izgradnju.” (Rimljanima 14,19)

“Blago mirotvorcima”, kaže Isus, “jer će se zvati sinovi Božji.” (Matej 5,9) Mir je važna riječ u Poslanici Rimljanima. U prvom pozdravu u Poslanici Pavao blagoslivlja svoje čitatelje milošću i mirom (Rimljanima 1,7) a u nekoliko posljednjih redaka Poslanice Rimljanima on Boga naziva “izvorom mira” (Rimljanima 16,20). Ali najvažniji vid mira u Poslanici Rimljanima je da svaka osoba koja vjerom prihvaća Isusovu žrtvu ima mir s Bogom (Rimljanima 5,1). Budući da im je oprošteno i da su opravdani, oni se više ne plaše Boga. Otuđenje je prošlo. Oni znaju da ih Bog ljubi i da ih zauzvrat oslobađa da Ga ljube cijelim srcem, umom i dušom (Matej 22,37).

Biblija jasno kaže da ćemo ako ljubimo Boga ljubiti i svog bližnjeg (39. redak). Osoba koja tvrdi da ljubi Boga i ima mir s Njim, a ipak ne živi Božju ljubav u skladnom odnosu s drugim ljudima, čak i s ljudima koji se od nje razlikuju rasno, etnički i teološki, griješi.

Oni koji su upoznali Isusa bit će mirotvorci. Oni će širiti mir koji su našli u Bogu. Ovaj mir predstavlja samo dvije mogućnosti. Ili ćemo biti mirotvorci ili ćemo biti među onima koji šire otuđenost u svijetu i crkvi.

Ova mogućnost vodi nas drugoj Pavlovoj glavnoj misli u Rimljanima 14,19. Kršćani bi se trebali baviti uzajamnom izgradnjom. Korijen riječi izgradnja dolazi od riječi “građevina”. Građevina je, naravno, zgrada. Pavao Crkvu naziva građevinom. On u Rimljanima 14,19 i 20 ističe da ovoj građevini zvanoj Crkva možemo učiniti dvije stvari. Prvo, ako smo mirotvorci, mi ćemo sudjelovati u “uzajamnoj izgradnji” ili izgrađivanju Crkve. Drugo, mi možemo rušiti Božju građevinu i “razarati Božje djelo” (Rimljanima 14,20).

Pavlova briga u Rimljanima 14 povezana je s onima koji su prehrambena i druga manje važna pitanja stavili u središte svoje vjere tako da su počeli razorno djelovati u Crkvi. Nažalost, Crkva je tijekom stoljeća imala članove koji su bili kritizeri i suci drugih zbog pitanja koja nisu ključna za kršćanstvo. Pavao poziva na uklanjanje ovakvih stavova. On želi da svatko od nas bude mirotvorac i graditelj, i da to budemo čak i u odnosu s onima s kojima se ne slažemo. (George R. Knight, „Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima“)