“Kao što stoji pisano: Jakova sam ljubio, a Ezava nisam ljubio.” (Rimljanima 9,13)

Nalazi li se ovaj redak doista u Bibliji? Da, i to dva puta. Jednom ovdje u Poslanici Rimljanima 9,13 i jednom u Malahiji 1,2.3, izvoru Pavlovog citata. U redu, možda razmišljate, on je u Bibliji, ali moramo li ga rabiti na bogoslužju? Ne volim ga. Zašto ne bismo ovaj redak preskočili? Mi odviše često preskačemo one dijelove Biblije koje ne volimo. Ipak, predlažem da pokušamo razumjeti Božju poruku. Tko zna, možda će nam ovaj redak biti na blagoslov.

Prvo trebamo znati da Biblija uvijek ne rabi riječi u istom smislu kao i mi. Na primjer, Isus je tvrdio da moramo “mrziti” svog oca, majku i ženu ako želimo biti Njegovi sljedbenici (Luka 14,26). Kako možemo pomiriti ovu zapovijed s petom zapovijedi koja nam kaže da trebamo poštovati svoje roditelje? Očito tumačenje je da ne trebamo mrziti roditelje u suvremenom smislu ove riječi, već staviti Krista na prvo mjesto u našem životu.

Isto se odnosi i na Isusovu izreku da Njegovi sljedbenici trebaju “mrziti” vlastiti život ako žele vječni život (Ivan 12,25). “Mrziti” u Bibliji ne podrazumijeva uvijek agresivno neprijateljstvo. Kao i u slučaju Jakovljevog odnosa s Rahelom, koju je volio, i Leom koju je “mrzio” (Postanak 29,30.31), Sveto pismo često rabi izraze kojima se izražava veća sklonost jednoj stvari ili osobi premda netko može voljeti oboje.

Biblijska uporaba ovih izraza slaže se s tvrdnjom da je Bog ljubav (1. Ivanova 4,8), da je toliko ljubio svijet da je poslao Isusa (Ivan 3,16) te da On ljubi grešnike (Rimljanima 5,8).

Očita je činjenica da je Bog izabrao narod (oba retka koja govore o ljubavi prema Jakovu i mržnji prema Ezavu ne odnose se na pojedince već narode) koji potječe od Jakova (Izrael), a ne narod koji potječe od Ezava (Edom).

Tako i kada je Jakovljevo potomstvo odbacilo Isusa, Bog je bio prisiljen dati Izraelov blagoslov drugom narodu — Crkvi (Matej 21,33-43). Zato, tvrdi Pavao u Rimljanima 9,1-13, Bog se nije promijenio. On još uvijek djeluje prema načelu kao kada je izabrao Jakova a ne Ezava. Gospod ne ovisi o nekoj vjerskoj skupini. Njegova obećanja nisu propala. Ali zbog toga što je Izrael odbacio Isusa On je izabrao nov narod za izvršenje Njegove zadaće na Zemlji. (George R. Knight, „Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima“)