„Kad Jaganjac otvori četvrti pečat, začujem glas četvrtoga bića gdje govori: Dođi! Pogledam, a ono konj sivac; konjaniku njegovu ime je ‘Smrt’ i prati ga Podzemlje. Dana im je vlast nad četvrtinom zemlje: ubijati mačem i glađu i smrću i zvijerima zemaljskim.“ (Otkrivenje 6,7.8)
Ključnu starozavjetnu pozadinu četiri konja iz Otkrivenja 6. poglavlja predstavlja zavjet sa svojim prokletstvima. Međutim, dodatna pozadina nalazi se i u Novom zavjetu. Tekst iz Otkrivenja 6. poglavlja ima svoju vidljivu paralelu u onome što teolozi nazivaju sinoptičkom apokalipsom, u Kristovoj propovijedi o posljednjem vremenu, koja je zapisana u Evanđelju po Marku 13, Mateju 24. i Luki 21. poglavlju. Ova tri poglavlja, prema tome, predstavljaju osnovnu novozavjetnu pozadinu teksta zapisanog u Otkrivenju 6. poglavlju.
Isus u svojoj sinoptičkoj apokalipsi govori o nizu događaja koji će biti karakteristični za cijelu kršćansku eru, od križa pa sve do Drugog Isusovog dolaska. U te događaje uključeni su ratovi i glasovi o ratovima, zemljotresi, gladi i bolesti koje će pogađati pojedine oblasti. Krist, osim toga, govori o prijevarama, progonstvima i kao vrhuncu, o znacima na nebu. Sve ove teme ponavljaju se i u Otkrivenju 6. poglavlju. Osnovna poruka oba teksta glasi da Bog ima potpunu upravu nad poviješću, čak i onda kada teške nevolje sustignu Božji narod. Smjer svjetske povijesti određen je otvaranjem knjige koju Janje drži u svojoj ruci.
Pošto sam jednom održao predavanje o tekstu iz Otkrivenja 6. poglavlja, jedan mladić, vrlo uzbuđen, prišao mi je postaviti nekoliko pitanja. Pozivajući se na neke izjave koje sam dao tijekom predavanja, izrazio je sumnju da Bog u potpunosti upravlja tijekom ljudske povijesti. U razgovoru je konačno priznao da je bio prinuđen gledati ubijanje svoga brata. Taj je užasni događaj zauvijek obilježio njega i način na koji je pristupao Bogu.
Vidite, smatrao je da se Bog morao umiješati i spriječiti taj zločin. Pošto nije, mladić je smatrao da ima dovoljno razloga ustati protiv Boga. Međutim, kako ipak nije želio poremetiti svoj odnos s Bogom, jedino rješenje našao je u pomisli da Bog nije imao dovoljno moći pomoći njegovom bratu.
Potvrdio sam njegovo pravo da traži teološko rješenje za problem smrti svoga brata. Međutim, istaknuo sam činjenicu da bi za neke ljude pomisao da Bog nije imao dovoljno snage umiješati se u događaje, bila mnogo strašnija od pomisli da je odlučio ne umiješati se. Na površini, svijet se naizgled otrgao od svake kontrole. Ali, osnovna poruka teksta iz Otkrivenja 6. poglavlja i u sinoptičkoj apokalipsi glasi da Bog nije izgubio kontrolu čak ni u najtežim vremenima i da će sve izvesti na dobro onda kada to osobno odluči.
Gospode, imam povjerenja u Tvoje sudove i Tvoj vremenski raspored. Pomozi da imam povjerenja u Tebe i onda kada pomislim da si se morao umiješati, a Ti to nisi učinio! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)