„Čvrsto se držiš moga imena te nisi zanijekao moje vjere ni u one dane kad je Antipa, moj svjedok, vjerni moj, ubijen kod vas – gdje Sotona prebiva.“ (Otkrivenje 2,13)

Knjiga otkrivenja izvještava o pogubljenju kršćanina po imenu Antipe. Njegovo ime ima zanimljivo značenje: „Protiv svakoga“. Ono se dobro uklapa u tipičnu neznabožačku optužbu protiv kršćana da su „mrzitelji ljudskog roda“. Stanovnici Rimske imperije podizali su tu optužbu protiv kršćana zato što su odbijali učestvovati u različitim vidovima državne religije, u onome što je očekivano od lojalnih rimskih građana. Na kraju, mnogi su smatrali kršćane za antidruštvene elemente i mislili da njihova prisutnost donosi zlu sreću svakoj društvenoj zajednici.

Iako Pismo ne daje nikakve pojedinosti o tome, ipak je jasno da je Antipa umro kao mučenik za svoju vjeru. Pergam je bio jedan od gradova u kojima je rimski guverner održavao suđenja i izricao kazne. Moguće je da su prvi kršćani u Kristovom oštrom, dvosjeklom maču (Otkrivenje 2,12.16) vidjeli suprotnost guvernerovoj vlasti mača, pravu izricanja smrtne presude. Ako je tako, rimski guverner je vjerojatno pogubio Antipu zato što je bio kršćanin.

Procedura u slučaju kršćanina Antipe mogla je biti slična onoj koju opisuje guverner Plinije petnaestak godina nakon pisanja Otkrivenja u svom pismu imperatoru Trajanu:

„Upitao sam optužene da li su kršćani. Ukoliko bi priznali, pitao sam ih po drugi i po treći put, preteći im kaznom. One koji su ostali uporni osuđivao sam na pogubljenje, jer nisam sumnjao da, bez obzira na to što vjeruju, zaslužuju biti kažnjeni zbog svoje nesavitljive upornosti… Puštao sam one koji su izjavljivali da nisu i nikada nisu ni bili kršćani i koji su se u mojoj prisutnosti ponizno obratili bogovima i stavili vino i tamjan pred tvoj (Trajanov) lik, i koji su posebno prokleli Krista, što čujem da nijedan pravi kršćanin ne bi učinio.“

Trajan je odgovorio da vlasti ne trebaju tražiti ili da im suditi na temelju anonimnih optužbi. Ali, ako bi otvoreno privukli guvernerovu pažnju, vlast bi prema njima morala postupati onako kao što je to Plinije opisao. Vjerojatno je neki neprijateljski raspoloženi susjed, ili Judejac, ili neznabožac, optužio Antipu guverneru. Zamislite da živite u mjestu u kome nikada ne znate koji vas susjed može iznenada optužiti vlastima zbog vaše vjere! Ako se to moglo dogoditi Antipi, moglo se dogoditi i bilo kojem drugom kršćaninu.

Gospode, zahvalan sam Ti na sigurnosti u kojoj danas živimo. Daj mi mudrosti i snage da Ti služim vjerno i u dobrim vremenima! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)