“Ako je moguće — koliko je do vas — budite u miru sa svima.” (Rimljanima 12,18)

“Budite u miru sa svima” prekrasan je ideal. Ali je li to moguće? Kako se to može ostvariti?

Očito je da se on ne može uvijek ostvariti. Naš današnji redak ima dva uvjeta: (1) “ako je moguće” i (2) “koliko je do vas”.

Suočimo se s činjenicom da u grešnom svijetu svadljivi ljudi onemogućuju drugima da s njima žive u miru. Zato Pavao dodaje “koliko je do vas”. Premda ne možemo kontrolirati druge ljude, mi smo odgovorni za sebe. Tu leži naša odgovornost — biti mirotvorac bez obzira na to u kojoj se situaciji zatekli.

Nažalost, kao što smo primijetili u Pavlovom razmišljanju u Rimljanima 7, kršćani nisu potpuno posvećeni. Postoji priča o preseljenju jedne obitelji u novi grad. Mlađi sin, usamljen, odlučio je odvesti kućnog ljubimca u šetnju. Nadao se da će susresti prijatelja, ali je naišao na mjesnu bandu.

Vođa bande, nastojeći uspostaviti kontrolu nad pridošlicom, počeo je prijetiti dječaku da će imati problema ako se ne pridruži njegovoj bandi. Onda je ugledao dječakovog kućnog ljubimca i rekao: “Ovo je najružniji pas kojeg sam ikada vidio! Žut, s okruglim očima, kratkog repa, dugog nosa i zdepastih nogu! Ako se do sutra ne pridružiš našoj bandi, nahuškat ću svog psa, Ubojicu, na tvog.”

Sljedećeg dana ponovno su se susreli, a dječak je odbio pridružiti se bandi. U tom je trenutku vođa odvezao svog golemog dobermana i povikao: “Ubij tog ružnog, žutog mješanca!” Veliki pas je kružio oko manjeg nekoliko puta i onda se bacio na njega. Ali kućni ljubimac novog dječaka otvorio je svoja golema usta i progutao Ubojicu u jednom zalogaju.

Članovi bande bili su užasnuti. Vođa je na kraju upitao novog dječaka: “Kakav je to pas?”

Dječak je odgovorio: “Ne znam, ali prije nego što smo mu odsjekli rep i obojili ga u žuto, bio je aligator.”

Voljeli mi to ili ne mi kršćani još uvijek imamo ostatke aligatora u sebi. Zato ako želimo u miru živjeti sa svima trebamo tražiti od Boga dar milosti kako bismo živjeli Božju ljubav. Nema ništa gore od žutog, kratkorepog, dugonosog aligatora koji se pretvara da je kršćanin.  (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)