“Bog je naime zatvorio sve ljude u neposlušnost da im se svima smiluje.” (Rimljanima 11,32)
„… da im se svima smiluje.” A tko su svi? Ovakvi redci naveli su neke da zaključe kako će Bog u konačnici pokazati milost “svima” misleći na sve osobe koje su ikada živjele. Ali ovakvo tumačenje ne uzima u obzir novozavjetni kontekst. Pavao je u Rimljanima naučavao da će doći dan “gnjeva i srdžbe” protiv samovoljnika (Rimljanima 2,5.8.9). Njegov stav je u skladu s Isusom koji je razlikovao one koji će biti uzeti u Njegovo kraljevstvo i one koji će biti ostavljeni u tami (Matej 25,31-46; 7,13-27). Zato spašavanje “svih ljudi” nije nauk o univerzalnoj milosti.
Kao i u mnogim drugim redcima neposredni kontekst nudi odgovor na ono što je Pavao mislio izrazom “sve ljude”. On od Rimljanima 1,16 dokazuje da su svi, Židovi i neznabošci, pogriješili i mogu biti opravdani vjerom u Evanđelje. Onda, počevši s devetim poglavljem, Pavao na vrlo detaljan način govori o tome kako će Bog biti milostiv objema skupinama zbog svoje suverene odluke da tako učini. On sada u Rimljanima 11,30-32 sažima svoj dokaz iz poglavlja 9-11. Božja milost spasit će obje skupine. On ne misli na svakog pojedinca kada kaže “sve ljude” već na neke Židove i neznabošce. Jedini put spasenja za obje skupine je Božja nezaslužena milost.
Prikazujući svoju sliku o milosti za sve, apostol uspoređuje neposlušnost sa zatvorom u kojem su zatvoreni svi ljudi. Ovaj zatvor je tako siguran da C. E. B. Cranfield primjećuje da “oni ne mogu izaći iz njega osim ako ih ne oslobodi Božja milost”.
Pavao ne rabi slučajno riječ neposlušnost četiri puta u Rimljanima 11,30-32. Apostol je u prva tri poglavlja Poslanice Rimljanima prikazao univerzalnu narav neposlušnosti medu Židovima i neznabošcima.
Ali za Pavla neposlušnost nikada nije posljednja riječ. On također spominje riječ “milost” četiri puta od 30. do 32. retka. Ovaj predmet je u prvom planu Pavlove rasprave od Rimljanima 3,21 sve do ovog sažetka. Milost za sve je središnja tema Poslanice Rimljanima. Milost za sve je pobjeda Božje milosti nad zatvorom grijeha. Milost za sve je ponuđena svakom muškarcu, ženi i djetetu koje je ikada živjelo. Milost za sve je naša jedina nada. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)