“A Izaija se osmjeljuje reći: Našli su me oni koji me nisu tražili, i objavio sam se onima koji nisu pitali za me.” (Rimljanima 10,20)
Pavao još nije završio s argumentom da je nerazumijevanje mogući razlog zbog kojeg Židovi nisu prihvatili Evanđelje. On je upravo uporabio Mojsija kao svjedoka protiv ovakvog razmišljanja (Rimljanima 10,19). A onda poziva Izaiju koji još smjelije potvrđuje Pavlovu misao. Ako je Mojsije otklonio židovsko opravdanje neznanjem i pripremio put za prihvaćanje neznabožaca, Izaija je smjeliji jer ih je uključio u obećanje Saveza.
Pavao citira iz Izaije 65,1:
“Potražiše me koji ne pitahu za me, nađoše me koji me ne tražahu.”
Oni Židovi koji su znali ove Izaijine retke prepoznali su da je sljedeća misao jednako važna:
„… rekoh: Evo me! Evo me! narodu koji ne prizivaše moje ime.”
Redci koji slijede nakon ovih dviju izjava suprotstavljaju Božje aktivno traganje za neznabošcima propustu Židova da odgovore na Njegovu milost; oni su rasrdili Boga svojom pobunom u religijskim obredima (2. i 3. redak).
Pavao kaže Židovima da oni ne znaju svoju povijest. Ako misle da su jedini narod koji Bog ljubi jer su Abrahamova djeca, onda bi im bilo bolje da ponovno pročitaju Izaiju 65.
Židovsko odbacivanje Evanđelja u Pavlovo vrijeme nije bilo prvi put da su odbacili Boga. Neznabožačko prihvaćanje Evanđelja nije prvi put da ih Bog nastoji uključiti. On se u Izaijino vrijeme otkrio onima koji Ga nisu tražili. Pavao upozorava svoje bližnje, Židove, da ponovno moraju proučiti svoju povijest. Onda će je jasnije razumje-ti i bolje shvaćati Božje sadašnje djelovanje.
Ovo je dobar savjet čak i za kršćane dvadeset prvog stoljeća. Ellen White je pronicljivo napisala da se “nemamo čega bojati u budućnosti ako ne zaboravimo put kojim nas je Gospod vodio i Njegove pouke iz naše prošlosti” (Life Sketches, str. 196). Božji narod u svakom dobu može mnogo naučiti o svojoj sadašnjoj situaciji razmatrajući kako je Bog postupao sa svojim narodom i svojom Crkvom u prošlosti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)