„I vidjeh: iz mora Zvijer izlazi sa deset rogova i sedam glava; na rogovima joj deset kruna, na glavama bogohulna imena. Ta Zvijer što je vidjeh bijaše nalik na leoparda, noge joj kao medvjeđe, usta kao usta lavlja. Zmaj joj dade svoju silu i prijestolje i vlast veliku.“ (Otkrivenje 13,1.2)

Opis zvijeri u ovom tekstu ima politički prizvuk. Stari zavjet se često služi rogom kao simbolom političke sile. Zvijer nosi kraljevske krune – dijademe i zato ima političku vlast. Leopard, medvjed i lav podsjećaju na velike imperije kao što su bili Babilon, Perzija i Grčka. Iza svih tih političkih sila krije se zmaj, stara zmija i sotona (Otkrivenje 12,7-9).

Ono što užasava u ovom tekstu jeste činjenica da sotona ne radi svoj posao sam, već ima i aktivnu podršku ljudi. Ljudska bića koja slijede sotonu sposobna su za nevjerojatna zlodjela. Ne treba dugo razmišljati da bismo se sjetili Nerona, Hitlera, Pol Pota; arapskih i američkih trgovaca robljem, terorizma i genocida u Njemačkoj, Kambodži, u Turskoj. Nikakvo zlo nije nemoguće kada demonske sile uklone sva ljudska ustručavanja i umnogostruče prirodne sklonosti ka zlu i grijehu.

Gery Haugen, čovjek koji se bavi ljudskim pravima, otkrio je u Ruandi kako masovna ubojstva ne čine „patološki tipovi“. On kaže: „Kada se uklone sva ustručavanja farmeri, službenici, ravnatelji škola, majke, liječnici, gradonačelnici, stolari mogu se latiti mačete i početi ubijati bespomoćne žene i djecu“. Haugen zaključuje: „Čovjek bez Boga… predstavlja zastrašujuće stvorenje!“

Nacisti su ustanovili da su skoro svi ljudi sposobni činiti neopisive surovosti. Budući SS časnici su dobivali psića na početku svoje obuke. Radili su zajedno, igrali se s njim, spavali u istoj postelji. Psić bi rastao zajedno s budućim SS časnikom. Međutim, završna proba je zahtijevala od časnika da zadavi psića golim rukama. Oni kandidati koji to nisu mogli bili su izbačeni iz redova SS. Oni koji su to mogli, bili su spremni za najsurovija zla, a sve se to događalo u razdoblju od šest mjeseci.

Mi se svakako odupiremo zlu kada se ono izmakne kontroli u masovnom obliku. Međutim, da li smo spremni priznati da se zlo koje svakoga dana činimo suštinski ne razlikuje od onoga koje se pokazuje u masovnom obliku? Da nije Božje milosti. …

Gospode, nemoj oklijevati suočiti nas s dubinom naše pokvarenosti. Spremni smo saznati pravu istinu o samome sebi tako da nas možeš očistiti i učiniti da budemo slični Tebi. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)