„I otvori se hram Božji na nebu i pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu te udare munje i glasovi i gromovi i potres i tuča velika.“ (Otkrivenje 11,19)
Današnji tekst nudi otvoreni pogled u nebeski Hram. U viđenju apostol Ivan podiže svoje pogled događaj na zemlji (Otkrivenje 11,18) i upravlja ga prema nebeskom Hramu. I onda, kao da ga je netko poveo u razgledavanje Hrama, on ulazi sve dublje i dublje u svete prostore, sve dok nije ugledao i samu Svetinju nad svetinjama. Tu vidi i starozavjetni kovčeg zavjeta, zajedno sa sijevanjem munja, glasnom bukom, zemljotresom i teškom olujnom tučom. Što se to ovdje događa? Koja je svrha pojavljivanja kovčega zavjeta u evanđeoskom kontekstu Novoga zavjeta?
Ono ima mnogo smisla kada se sjetimo tko je Isus. Jednoga dana On je stajao u vanjskom predvorju Hrama u Jeruzalemu. Pošto je istjerao mjenjače novca i trgovce stoke suočio se s hramskim vlastima. “Razvalite ovaj hram i ja ću ga u tri dana podići.” (Ivan 2,19). Vjerojatno je pokazao na sebe dok je to govorio, jer apostol Ivan objašnjava da je mislio na hram svoga tijela.
Jednom drugom prilikom Isus je rekao: “A velim vam: veće od Hrama jest ovdje!” (Matej 12,6) Za Hebreje je samo jedno bilo veće od Hrama; bila je to slava Šekine ili Božje prisutnosti u Hramu. Kada spojimo ova dva evanđeoska teksta, tada vidimo da je Bog bio prisutan u Isusovom tijelu. Božanska prisutnosti i karakter učinili su da Isusovo tijelo postane hram. On je nosio sa sobom Svetinju nad svetinjama kuda god je išao.
Prema tome, ako Isus predstavlja slavu Šekine, Hram se nalazi tamo gdje se nalazi Isus. Pošto je Isus na Nebu, prema poslovnici Hebrejima, Nebo ima Svetište u kome Isus služi, posreduje i sudi. Međutim, Isus je prisutan i u svojoj crkvi (1. Korinćanima 3,17; 1. Petrova 2,1-10). Kada se vjernici okupe u svojoj dnevnoj sobi ili čak i u prirodi, to mjesto postaje Božji hram. “Jer gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima.” (Matej 18,20) Isus boravi i u nama i svojim Duhom: “Ili zar ne znate? Tijelo vaše hram je Duha Svetoga koji je u vama, koga imate od Boga, te niste svoji.” (1. Korinćanima 6,19) Kada primimo Isusa i naše tijelo postaje hram.
Knjiga otkrivenja naglašava prvi od ova tri novozavjetna hrama. Međutim, ona gleda i u budućnost, u obnavljanje nebeskog Svetišta u vrijeme posljetka (Otkrivenje 11,1.2.19). To obnavljanje obuhvaća i potpuni povratak Božje vladavine nad cjelokupnim svemirom. Kada Božji karakter bude potpuno opravdan, sveopći mir i sklad ponovno će obuhvatiti cijeli svemir.
Gospode, molim se da sve što ću danas govoriti i činiti doprinese opravdanju tvoga karaktera pred svijetom. Molim te da mi pomogneš da Te pravilno predstavim pred svakim s kim se sretnem. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)