„I začuše glas s neba silan: Uziđite ovamo! I uziđoše na oblaku u nebo na očigled svojih neprijatelja.“ (Otkrivenje 11,12)
Jedan od velikih problema pri tumačenje Otkrivenja predstavlja identitet dvojice svjedoka iz jedanaestog poglavlja. Tko god da su uživaju božanski autoritet: proriču 1260 dana odjeveni u vreće (Otkrivenje 11,3). Biblija ih naziva i dvojicom proroka (Otkrivenje 11,10) Oni objavljuju proročku vijest za koju je apostolu Ivanu rečeno da je treba ponovno objaviti (Otkrivenje 10,11).
U hebrejskom pravnom sustavu da bi nešto bilo prihvaćeno kao istina moralo je biti potvrđeno svjedočenje u najmanje dva svjedoka (Ponovljeni zakon 19,15). Bio je to dobar sustav, jer su dva svjedoka na isti način morala odvojeno opisati slučaj. Sud ne bi svjedočenje uzimao u obzir ukoliko bi samo jedan svjedok opisao događaj. Čuveni slučaj O. J. Simpsona nije mogao biti doveden do kraja, jer nije bilo svjedoka. Prema tome, slika o dva svjedoka govori da je njihova poruka ozbiljna i istinita (Otkrivenje 11,3).
Tko su ovi svjedoci? Biblija ih opisuje kao maslinova stabla i kao svjetiljke u svetištu. Opis nas podsjeća na vrijeme Zorobabela, kada su Hebreji obnavljali Hram nakon povratka iz babilonskog ropstva (Zaharija 4. poglavlje). Prema tome, dva svjedoka su simbol sile Svetoga Duha koja obasjava svijet preko Božje riječi i Božjeg naroda. Ivan dalje opisuje dva svjedoka kao Mojsija i Iliju (Otkrivenje 11,5.6), koji su predstavljali Boga usprkos snažnom protivljenju. Iako trpe zbog svoje vijesti, nisu bespomoćni.
Istraživači Otkrivenja su tijekom stoljeća davali dva osnovna tumačenja pojave ova dva svjedoka. Prvo tumačenje glasi da je to Biblija Starog i Novog zavjeta (koji predstavljaju Zakon – Mojsija i proroke – Iliju hebrejskog kanona). Pisma Starog zavjeta svjedoče za Isusa (vidi Ivan 5,39.40; 19,35.37). Prema tome, zamisao o dva svjedoka može biti i zamisao o Pismu.
Isto toliko dokaza postoji i za drugo tumačenje. Prisustvo hramske simbolike ukazuje na Crkvu, o kojoj se često govori kao o Božjem hramu Novoga zavjeta (1. Korinćanima 3,17; 1. Petrova 2,1-10). Crkva je vidjelo svijetu (Matej 5,14-16), jer je svjedočenje najvažniji zadatak Crkve (Luka 24,48; Djela 1,8).
U Otkrivenju Isus je i vjerni svjedok (Otkrivenje 1,5) i Božja riječ (Otkrivenje 19,13). Prema tome, ova dva tumačenja su dvije strane iste medalje. Na oba načina glavna misao teksta ističe silu Božje poruke posljednjeg vremena za, usprkos velikom protivljenju, promjenom svijeta.
Gospode, pomozi mi da svoje oči usmjerim misiji koju si dao Crkvi. Pomozi mi da se poslužim silom Tvoje riječi i promijenim svijet oko sebe. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)