„I vidjeh: kad Jaganjac otvori prvi od sedam pečata, začujem gdje prvo od četiri bića govori glasom kao gromovnim: Dođi!“ (Otkrivenje 6,1)

Četiri konjanika najavljuju užase rata, gladi i bolesti. Jezik kao da se vraća Levitski zakonik 26. i Ponovljeni zakon 32. poglavlje u kojima se navode tri zla kao posljedice kršenja mojsijevskog zavjeta. U Otkrivenju 6. poglavlju ova zla predstavljaju posljedice odbacivanja Isusa i spasenja koje On nudi.

U zapadnim zemljama glad i epidemije zaraznih bolesti izgledaju kao neka nestvarna prijetnja. To se događa pretežno u „mračnim“ uglovima svijeta i o tome se samo priča, ali se ne doživljava. Kada bismo htjeli zaista shvatiti užas, koji su Ivanove slike izazivale u vrijeme kada su pisane, trebamo se pozabaviti sličnim pojavama koje su nam bliže.

Mnogi ljudi, čak i u zapadnim zemljama, nalaze se samo na korak od gubitka kuće ili zakupljenih stanova. U vrijeme kada se tvrtke raspadaju, a tržište koleba, rijetki su sigurni poslovi, čak i u Americi. Potrebno je samo malo posrtanje ekonomije pa da nastane apokaliptički užas u životu mnogih ljudi.

Kada mi je bilo nešto oko 17 godina počeo sam raditi za neku agenciju. Poslali su me da zajedno s drugim radnicima istovarimo kamion pun drvenarije. Radna snaga agencije sastojala se uglavnom od pijanica i studenata. Moje su kolege na poslu pripadali prvoj grupi. Jednome je bilo 35, a drugome 47 godina. Obojica su počinjala uzimati „pojačanja“ negdje oko 11 sati prije podne. Stariji je često odlazio donijeti koju flašu piva.

Zanimajući se za ovu dvojicu, uskoro sam ustanovio da je mlađi radnik u stvari nuklearni fizičar, a stariji inženjer. Ovaj je drugi radio kao nadzornik prilikom izvođenja velikih radova na otoku Gvadalkanalu, odnosno na jednome od najčuvenijih bojišta iz vremena Drugog svjetskog rata.

Obojica su započela život s velikim očekivanjima i nadama. A onda su konjanici „rata, gladi i bolesti“ prodrli u njihov život. Užasno zlo alkoholizma uzdrmalo je njihove obitelji i pretvorilo ih u jadne primjerke pripadnika ljudskog roda. Životarili su usred obilja, upropastivši potpuno svoj život.

Tragedija nije nepoznata ni u najbogatijim društvima. Svima je nama potrebno Janje da bismo preživjeli.

Gospode, pečati i trube su zbunjivali i najbolje komentatore za proteklih dvije tisuće godina. Često sam se pitao zašto si u svoju Riječ uključio i takve spise. Dok budemo ispitivali ova zla daj mi jasniju sliku namjere koju si imao s njima. Posluži se njima prosvijetlivši moj um kako bih razumio način na koji promatraš svijet. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)