“Jer ona služi Bogu za tvoje dobro. Ali činiš li zlo, boj se, jer ne nosi uzalud mača. Ona, naime, služi Bogu da kazni onoga koji čini zlo.” (Rimljanima 13,4)

Adolf Hitler je imao dva biblijska retka koja je posebno volio. Prvi je bio Rimljanima 13,1-7 a drugi 1. Petrova 2,13-14: “Pokoravajte se svakoj ljudskoj ustanovi zbog Gospodina: bilo kralju, jer je vrhovnik, bilo upraviteljima, jer ih on šalje da kažnjavaju one koji čine zlo, a pohvaljuju one koji čine dobro!”

O jednom od ova dva retka moralo se svake godine propovijedati u svim crkvama u Trećem Reichu. “Promatrači” su provjeravali točnost tumačenja ovih redaka.

Hitler kao “Božji sluga” ili “Božji poslužitelj” (DF) zanimljiva je misao. On je želio da svi znaju da on ima izravnu vlast od Boga uzeti mač, da ga je Bog imenovao te da je on Božji posrednik. Zato, glasila je njegova teorija, sve što je činio bilo je pravo.

Možda ovo zvuči uvjerljivo, ali ovaj redak to ne kaže. Pavao kaže da je Bog uspostavio građanske vlasti (Rimljanima 13,1) da budu Njegove sluge. Zato zemaljski vladari nisu vrhovni, već im je vlast za djelovanje dodijeljena. Oni trebaju biti Božje sluge i ništa više bez obzira na visoko mišljenje koje možda imaju o sebi. Zemaljski vladari, gledano iz Pavlove perspektive, nisu slobodni posrednici. Njihova je funkcija činiti dobro. Ovo “dobro” se mora uklapati u Božje a ne Nabukodonozorovo, Cezarovo, Napoleonovo, Hitlerovo, Staljinovo ili Bushevo gledište.

Vladar je Božji sluga (doslovno “đakon”), kaže Leon Morris, “koji omogućuje drugim Božjim slugama da vrše Božju volju”. Zato su vladari obvezni djelovati odgovorno. Pavao u ovom duhu piše Timoteju: “Tako, prije svega, molim te da se upravljaju prošnje, molitve, zazivi, zahvaljivanja za sve ljude, za kraljeve i za sve koji su na višim položajima, da mognemo provoditi tih i miran život u punoj pobožnosti i dostojanstvu. To je dobro i ugodno pred Bogom, Spasiteljem našim, koji hoće da se svi ljudi spase i dođu do potpune spoznaje istine.” (1. Timoteju 2,1-4)

Jedna funkcija vlasti kao Božjih slugu jest uspostaviti i provoditi zakon i red tako da se Evanđelje može propovijedati. Kao kršćani trebamo se moliti za naše vladare svaki dan. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)