“Poglavara se ne treba bojati kada se radi dobro, već kad se radi zlo. Hoćeš li da se ne moraš bojati vlasti, čini dobro te ćeš s njezine strane imati hvalu!” (Rimljanima 13,3)
Je li to doista tako? Zar se oni koji čine dobro doista nikada ne moraju bojati građanskih vlasti? Hoće li ih vlast uvijek pohvaliti?
Što je s Danielom i njegova tri prijatelja? Oni su ispravno postupili kada su odbili štovati Nabukodonozorov zlatni kip. A što je kralj učinio? Pohvalio ih? Ne, bacio ih je u užarenu peć. Kako je Pavao mogao reći da se “poglavara ne treba bojati”?
A što je s prvim kršćanskim mučenicima koji su izgubili svoje živote zbog rimskih careva Decija i Dioklecijana? Carevi su rimskim građanima zapovjedili da ih obožavaju pod prijetnjom smrti. Sve što su kršćani trebali učiniti bilo je pokloniti se kipu cara i prokleti Krista. Ovo je bila izravna zapovijed rimske vlasti. Nisu li religija i domoljublje jedna te ista stvar? Carevi su vjerovali da je odanost naroda vlasti presudna za zdravlje države. Je li to samo loša teorija? Koja se vlast može održati ako narod nije domoljuban?
Trebamo istaknuti dvije misli o današnjem retku. Prva je da Pavao ne nastoji objasniti svaku situaciju u vezi sa svakom vlašću. Nisu li i rimska i židovska vlast progonile Pavla zbog njegove vjere? Nije li i on bio izaslanik židovske vlasti za ubijanje kršćana prije vlastitog obraćenja?
Umjesto da govori o svakoj mogućoj situaciji, apostol govori o slučaju kada je situacija zdrava, kada zakonska vlast izdaje zakonite zahtjeve svojim građanima. U normalnim okolnostima apostol je u pravu. Vlasti nagrađuju one koji pravedno postupaju, a kažnjavaju one koji čine zlo. Zato kršćani kojima Pavao piše trebaju poslušati zakonite zahtjeve vlasti.
Ovo nas vodi drugom spornom pitanju. Što je zakonito? Tko definira što je dobro, a što zlo? Tko odlučuje koje postupke treba pohvaliti a koje kazniti? Govori li Pavao da država ima apsolutnu vlast?
Nipošto! Ali on nas podsjeća da je svaki kršćanin odgovoran vlastima pod čijom vlasti živi. Poslušnost državi za kršćanina nije samo jedna mogućnost. T. W. Mason to ovako kaže: “Nije dobro protiviti se zakonskoj vlasti koja postupa po zakonu.” (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)