“U revnosti budite neumorni! Budite gorljivi Duhom! Gospodinu služite!” (Rimljanima 12,11)
U današnjem retku zatječemo Pavla usred popisa s osamnaest pravila za svakidašnji život. Čini se da se sva zasnivaju na prvom pravilu: “Neka vaša ljubav bude bez pretvaranja!” (Rimljanima 12,9)
Ljubav nije samo (1) iskrena, već ona (2) mrzi zlo, (3) prianja uz dobro, (4) ljubi bližnje bratskom ljubavlju, (5) prednjači u davanju časti drugima.
Ovih pet obilježja smo razmotrili u prošlih pet dana. Današnji redak nudi još tri obilježja istinske kršćanske ljubavi. Prvo, ona neumorno ljubi. Ljubav je oduševljena a ne ravnodušna. Ovo se čak odnosi i na ljudsku ljubav. Sjećam se kada sam se udvarao svojoj supruzi. Teško mi je bilo hodati joj u susret. Htio sam trčati, vikati i snažno je zagrliti, Ljubav je čak i na ljudskoj razini snažan doživljaj. Teško ju je zadržati.
Ova oduševljena revnost vodi nas drugom obilježju istinske ljubavi u današnjem retku. Njen duh je gorljiv. Pridjev “gorljiv” dolazi od riječi koja znači ključati, kipjeti ili vreti. Zelotska ljubav prekipi i neodgovorna je. Kršćanstvo nije mlakost. Sveti Duh ispunjava ljudsko biće gorljivom revnošću. William Barclay piše: “Uskrsli Krist ne može podnijeti čovjeka koji nije ni vruć ni hladan.” (Otkrivenje 3,15.16) Ili kao što to kaže Ernst Kasemann: “Prema Otkrivenju 3,15 mlakost je najgora uvreda. Ako ništa ne gori, nema svjetla.” Osoba u kojoj živi Božji Duh je osoba koja revnuje. Vatra u ovakvim ljudima čini da oni gore za Krista.
Treće obilježje ljubavi u današnjem retku jest da ona služi Gospodu. Riječ “služi” (u stvari “sluga”) upućuje nas na drugu riječ u izvornom grčkom tekstu Poslanice Rimljanima koja nam kaže da je Pavao bio Božji rob. Tako je i sa svakim kršćaninom. Mi nismo robovi iz straha, već ljubavi, ljubavi koja gori u nama a obilježava je revnost.
Za kršćanina služenje Kristu nije neugodna dužnost, već radosna prednost. To je prednost koja ima posljedice u životu braće i sestara u Kristu, i kao što ćemo poslije vidjeti, i neprijatelja. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)