“Ali se to ne očituje samo tu već i u slučaju Rebeke Dok (blizanci) još ne bijahu ni rođeni njoj bi rečeno — da ostane Božja odluka koja je učinjena po slobodnom izboru, koja ne ovisi o djelu, već o onom koji poziva.” (Rimljanima 9,10-12)

Nauk o izboru! Neki ga ljudi ne vole. Drugi ga čak izbjegavaju. Ali Pavao ga tako rječito i odlučno iznosi.

Pavao je do sada u Rimljanima 9 rekao svojim židovskim čitateljima da ih je Bog odabrao i blagoslovio više od svih drugih naroda. Ali taj isti blagoslov izazivao je pitanje. Ako su bili djeca obećanja, zašto nisu odgovorili Isusu? Zašto su zaobiđeni? Je li Božja riječ upućena njima nedjelotvorna? Ne! odgovara Pavao. Pogreška nije u Božjoj riječi ili obećanju. Pogreška je u samim Židovima i njihovom pogrešnom razumijevanju Gospodnjeg djelovanja. Bog ima isključivo pravo odabrati one koje želi da Mu služe.

Kako znamo da se Njegova obećanja ne odnose samo na Židove? Nisu li oni bili Njegov narod? Na temelju čega i neznabošci mogu sudjelovati u ovom obećanju? Rimljanima 9. poglavlje nastoji objasniti upravo ovu problematiku. Apostol prvo želi pokazati da se Božji odabir naroda za odgovornosti ne temelji na njihovoj dobroti ili zaslugama, već na Njegovom izboru.

Pavao ilustrira svoju tvrdnju pozivajući se na židovsku povijest. Kako su Židovi postali Božji izabrani narod? Bog je izabrao Izaka a ne Išmaela. To je jasno, ali neki možda tu ne vide problem jer su oni imali dvije različite majke, a Bog je obećanje dao Abrahamu i Sari isključivši Hagaru. Imajući ovo na umu Pavao nastavlja razmišljati. On se bavi Ezavom i Jakovom koji nisu samo imali istu majku, već i oca. Ipak, Bog je odabrao Jakova a ne Ezava čak i prije njihovog rođenja, prije nego što su mogli učiniti dobro ili zlo.

Što je zaključak? Bog je jednostrano izabrao one kojima je dao odgovornost za ispunjenje svoje zadaće na Zemlji.

Dokaz u Poslanici Rimljanima završava zaključkom da nitko nema isključivo pravo na milost budući da su svi krivi. Ako Bog nekome izvan određenog kruga daruje milost, njegovi članovi nemaju razloga buniti se jer je jedini razlog zbog kojeg su oni unutra milost koja im je ukazana. Bog bira one koje hoće. To je dobra vijest. Krist je umro za sve i želi sve spasiti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)