“A grijeh, uhvativši zgodu, proizvede pomoću zapovijedi svaku vrstu požude u meni. Bez Zakona, naime, grijeh nije djelatan.” (Rimljanima 7,8)
Pavao ponovno personificira grijeh — ovoga puta kao vojnog agresora. Riječ “zgoda” izvorno je značila početnu točku ili bazu za djelovanje ekspedicije, osobito u vojnom djelovanju. Tako on opisuje grijeh kao agresora koji zavodi ljude. A kako grijeh ostvaruje svoju zadaću? Iznenađuje što Pavao smatra da grijeh koristi Zakon za svoja zla djela. Onda on još jednom rabi desetu zapovijed kako bi ilustrirao svoju misao: “A grijeh, uhvativši zgodu, proizvede pomoću zapovijedi svaku vrstu požude.“
Kako zlo može koristiti Božju “dobru” zapovijed (Rimljanima 7,12) da stvori grijeh? Pavao je već prije aludirao na ovo pitanje u 5. retku u kojem tvrdi da grijeh izaziva naše grešne strasti. Ovdje u 8. retku on zaključuje svoje razmišljanje izjavljujući da Zakon stvara grijeh.
Kako? Razmislite o ovome za trenutak! Sjećate li se ilustracije kojom smo se koristili u raspravi o 5. retku — ako kažete maloj djeci da ne diraju neki predmet, ona iznenada dobiju snažnu želju da barem jednim prstom dodirnu zabranjenu stvar?
Um nas odraslih djeluje na isti način. Ako se vozim pustinjom i iznenada naiđem na znak koji ograničava brzinu na 60 kilometara na sat, odmah se pitam: zašto? I osim što sam odmah uznemiren takvim ograničenjem svoje slobode, u kušnji sam da ne smanjim briznu jer ne vidim razlog za sporiju vožnju.
Jedan moj prijatelj to slično ilustrira zapoviješću o zabrani razmišljanja o ružičastim slonovima. Čak ako godinama niste razmišljali o ružičastim slonovima, sama zapovijed vam to usađuje u um. Pavao kaže nešto slično i o požudi. Zapovijed koja zabranjuje požudu probudila je u njemu pomisao da to učini.
Stoga, premda su zapovijedi dobre, grijeh tjera nepokajanu osobu da ih smatra ograničenjem slobode i uzrokom zlovolje i protivljenja. Nema buntovnika ako se nema protiv čega buniti. Stvarni krivac, kaže nam Pavao, nije Zakon već grijeh koji se protivi Zakonu (Rimljanima 8,7). Grijeh mijenja funkciju Zakona od razotkrivača u izazivača grijeha. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)