“Daleko od toga! Ipak, ja sam grijeh upoznao samo po Zakonu, jer ne bih upoznao požudu da Zakon nije rekao: poželi!'” (Rimljanima 7,7)
“Daleko od toga!” Današnji redak u svom kontekstu znači: “Naravno, Zakon nije grijeh, već on definira grijeh.”
Pavao je u Rimljanima 1,20; 2,14.15 istaknuo da čak i ljudi bez otkrivenog Zakona poznaju dobro i zlo. Ali ljudi bez Zakona ne smatraju da je činjenje zla protivljenje Bogu. Leon Morris je istaknuo: “Velika je razlika između kršenja ljudskog moralnog kodeksa i grijeha, tog zla koje Bog zabranjuje. Da bi prekršaj postao grijeh, potreban je Zakon.” A razumijevanje grijeha kao prekršaja protiv Boga pomaže ljudima da osjećaju njegovu težinu i potrebu za Spasiteljem. Tako Zakon neizravno ima spasonosnu funkciju.
Pavao ilustrira svoju tvrdnju da nikada ne bi znao za grijeh bez Zakona pozivajući se na desetu zapovijed. Ovo je zanimljiv i pronicljiv izbor jer je to jedina zapovijed koja otvoreno seže dalje od vanjskih djela k unutarnjem korijenu grešnog čina. Obožavanje idola, štovanje subote, krađa, poštivanje roditelja — sve je to vanjsko ponašanje ili vanjska djela. Zbog toga je većina ljudi, uključujući i mnoge farizeje u Pavlovo doba, poistovjetila grijeh s ponašanjem.
Pavao namjernim odabirom desete zapovijedi ide dalje, od ponašanja k požudi koja ga motivira. Drugim riječima, on kaže da je grijeh dublji od vanjskih djela. Isus je učinio isto u propovijedi na Gori kada je visinu, dubinu i širinu grijeha ilustrirao raspravom o ubojstvu i preljubu u srcu. On je ponovno istaknuo istu misao u Mateju 15,18.19 gdje je tvrdio da grešna djela proizlaze iz pokvarenog srca.
Apostolov odabir desete zapovijedi iznimno je važan za naše razumijevanje Zakona i grijeha upravo zato što zadire ispod površine i povezuje ih s grešnom sebičnošću koja potiče ljude da počine grešna djela opisana u ostalih devet zapovijedi.
Tako Pavao odbija promatrati grijeh i obraćenje Kristu kao površinski događaj. Za njega su oba događaja pitanje srca. Isto vrijedi i za kršenje i vršenje Zakona. Zakon zadire dublje od pukog ponašanja. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)