“Ali sada, dok služite Bogu, pošto ste oslobođeni od grijeha, imate za rod posvećenje, a za svršetak vječni život.” (Rimljanima 6,22)
Dvije slobode. Ti si, moj prijatelju, slobodniji nego što misliš. Bog ti daje slobodu griješenja ako tako želiš ili slobodu da hodiš putem svetosti. On nikoga ne prisiljava. Ali On nas ne štiti od posljedica naših postupaka. Kao kršćani slobodni ste leći na najprometniju autocestu u vrijeme najveće prometne gužve ako tako odlučite. Ali Bog neće učiniti čudo da vas spasi. Isto vrijedi i za uporabu droga. Slobodno možete pušiti deset kutija cigareta dnevno ako imate sredstva i takve sklonosti, ali Bog neće intervenirati da vas zaštiti od raka pluća ili emfizema.
Mi živimo u moralnom svemiru u kojem ljudi žanju ono što siju.
Žetva koju u konačnici žanjemo ovisi o vrsti sjemena koje sijemo tijekom života. Oni koji siju sjeme uništenja u konačnici će doživjeti određene posljedice. Isto vrijedi i za one koji njeguju sjeme ljubavi i brige.
Mi smo možda slobodni griješiti, ali Radosna vijest je da kršćani ne moraju biti robovi ovisničke navike koja vodi u propast. Naime, Pavao nam u današnjem retku kaže da je Bog oslobodio kršćane od ropstva grijeha. Oni su oslobođeni. I kao što su u cijelosti bili posvećeni grijehu, sada će, kaže Pavao, jednako tako biti opredijeljeni za Boga i Njegov put — bit će “sluge Bogu”.
Pavao nam kaže da je “posvećenje” jedna prednost kršćanskog služenja Bogu. Ova riječ ne znači samo biti odvojen za svetu uporabu, već i hod prema Bogu kao što Njegovom milošću hodimo putem svetosti.
D. Martyn Lloyd-Jones dobro je opisao ovu suprotnost koja se nalazi u ovim dvjema slobodama: “Dok živite pravednim životom i prakticirate ga svom snagom, u svakom trenutku uvidjet ćete da je bivši proces stalnog pogoršanja u cijelosti obrnut. Postajat ćete čišći i čišći, svetiji i svetiji, sve sličniji slici Sina Božjeg.”
Gospode, hvala Ti što si nam dao slobodu da hodimo s Tobom putem života. Hvala Ti što nam procesom posvećenja pomažeš da postanemo sličniji Tebi. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)