“… tako da više ne robujemo grijehu.” (Rimljanima 6,6)

“Ropstvo” je važna riječ u Poslanici Rimljanima. Pavao je rabi ti prvom retku svoje poslanice kada objavljuje da je rob Isusa Krista. Ropstvo također dominira drugom polovinom 6. poglavlja Poslanice Rimljanima u kojoj Pavao suprotstavlja one koji su robovi grijehu s onima koji robuju pravednosti.

Ali ovdje u Rimljanima 6,6 apostol tvrdi da su kršćani oni koji su dragovoljno dopustili Bogu da raspne njihovog “starog čovjeka” tako da njima više ne dominira ropska, despotska sila grijeha.

Što to znači biti rob grijehu? Mislim na ovisnika o drogama koji se svakodnevno mora drogirati bez obzira na narušavanje tjelesnog i mentalnog zdravlja, na cijenu ili na one koje mora opljačkati kako hi došao do novca.

Mislim na radoholičara koji ne može mirno sjediti, koji mora ulagati sve napore nadajući se da će netko pohvalom nahraniti njegov ego.

Mislim na osobu koja robuje materijalizmu. Radi, radi i radi. Radi za što? Mi možemo voziti ograničen broj automobila, obući ograničen broj odjevnih predmeta, jesti tri puta dnevno, uživati u nekoliko kuća.

Ovisnost je u središtu velikog broja ljudskih aktivnosti. Pitajte neke ljude zašto nešto rade i oni će vas gledati bez odgovora. Oni samo znaju da ih nešto tjera da to čine. Pavao rabi riječ “robovanje”.

Današnji redak govori o ovakvim ljudima i situacijama. Oni koji su raspeti s Kristom jesu oni koji su jedno s Njim, oni koji su raskinuli svoje veze s Adamom, oni koji su opravdani i pomireni s Bogom i “više ne robuju grijehu”.

Pavao je u današnjem retku personificirao grijeh kao što to često čini u Poslanici Rimljanima. On ga oslikava kao despotskog vladara koji preuzima potpuni nadzor nad onima koji s Kristom nisu umrli sili grijeha.

Ovo je prilično točan opis onoga tko je ovisan o različitim oblicima aktivnosti koje nas uništavaju. Ali radosna vijest je da sila (dinamit) Božje milosti može osloboditi od ropstva one koji su raspeti s Kristom. Grijeh više ne može vladati u njihovim životima. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)