“Daleko od toga! Mi koji umrijesmo u grijehu, kako da još živimo u njemu?” (Rimljanima 6,2)
“Daleko od toga!” (KS) “Nipošto!” (DF) “Nikada.” (Moffat) “Bože sačuvaj!” (DK)
Bez obzira na prijevod grčkih riječi, one izražavaju činjenicu da je Pavao potpuno užasnut mišlju da kršćani nastave živjeti u stanju grijeha. Ovo je najsnažniji niječni idiom u novozavjetnom grčkom, a u Pavlovim spisima se javlja četrnaest puta. Do sada ga je u Rimljanima uporabio u 3,4.6.31, a uporabit će ga još šest puta prije nego što zaključi poslanicu (Rimljanima 6,15; 7,7.13; 9,14; 11,1.11). Ovaj izraz prenosi osjećaj svetogrđa ako bi netko uopće mogao smatrati ovako nerazboritu misao istinitom.
Sama pomisao da bi grijeh na bilo koji način mogao biti ugodan Bogu ili njemu na čast potpuno je zapanjila apostola. On se čak ne zaustavlja da bi raspravio ovakvu glupost. Umjesto da ponudi dokaz protiv nje, on postavlja retoričko pitanje: “Jednom umrli grijehu, kako da još živimo u njemu? (DF)
Odgovor je bio očit! Nekome tko je umro grijehu nemoguće je nastaviti živjeti u grijehu kao načinu života. “I vas koji ste bili”, primjećuje Leon Morris, “mrtvi zbog svojih prekršaja i grijeha” (Efežanima 2,1), vi ste sada umrli grijehu. Samo bi najizopačenija osoba zaključila da je život grijeha put kršćanske egzistencije.
“Kakva je uloga milosti?” pita D. Martyn Lloyd-Jones. “Dopušta li nam ona da nastavimo griješiti? Ne! Već da nas izbavi od ropstva i vladavine grijeha i uvede nas u vladavinu milosti.”
Glagol “umrijesmo” u današnjem retku nalazi se u glagolskom vremenu koje upućuje na svršenu radnju u prošlosti. Odnosi se na trenutak kada smo prvi put prihvatili Krista i On nam je dao novo srce i nov um tako da ono što smo nekada mrzili sada volimo, a ono što smo nekada ljubili, sada mrzimo.
Pavao ne kaže da obraćene osobe nikada ne čine grešna djela. On umjesto toga misli da ne žive životom usmjerenim prema grijehu. Kada i pogriješe, osuđujuća funkcija Zakona djeluje i vraća ih križu gdje primaju milost i silu. One više ne ljube grijeh. Prepoznavši njegovu razornu narav one žele živjeti po Božjim načelima. Ali oni također znaju da se, kada pogriješe, mogu okrenuti Ocu koji obiluje milošću. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)