“Zakon naknadno dođe da se poveća prekršaj. Ali gdje grijeh postade većim, tu se milost izli u preizobilju.” (Rimljanima 5,20)

Rimljanima 5,20 bio je omiljeni redak Johna Bunyana. Većina ljudi ga poznaje po njegovoj knjizi Put kršćanina ali njegova duhovna autobiografija Milost obiluje u životu najvećeg grešnika najbolje opisuje njegov život i duhovni napredak. On je naslov svog djela utemeljio na današnjem retku i 1. Timoteju 1,13-16.

Bunyan je imao dobar razlog za ovakav naslov. Rođen 1628. godine u siromašnoj obitelji preuzeo je očev zanat kotlokrpe, čovjeka koji je krpao lonce i tepsije. Naposljetku je postao poznat kao “kotlokrpa iz Bedforda”.

Budući da je živio slobodnim životom, u Bunyanu se javio osjećaj osobne grešnosti. Bilo je to, prema njegovim riječima, “kao da je sunce koje sjaji na nebu uskratilo svjetlost, i kao da su se i samo kamenje na cesti, crijep na krovovima, okrenuli protiv mene, a ja sam pomislio da su se svi udružili da me uklone s ovog svijeta. Gnušao sam se ljudi smatrajući sebe nedostojnim da živim medu njima ili budem sudionik njihovih blagoslova jer sam sagriješio protiv Boga.” Radosna vijest je da je Bog našao Bunyana, spasio ga i dao mu mir. Milost obiluje u životu najvećeg grešnika živo opisuje ono što je on otkrio. Naučio je da bez obzira na veličinu svog grijeha Božja milost nije samo obilovala, već je bilo i u preobilju.

Razmišljajmo za trenutak o tom preobilju. Prvi dio današnjeg retka nastavlja jednu od Pavlovih tema u Poslanici Rimljanima, ulogu Zakona u spoznaji i osudi grijeha. Ova funkcija donosi osjećaj krivnje, a to je mučna krivnja koja tjera ljude Isusu u podnožje križa. I što oni nalaze? Otkrivaju Boga voljnog da im daruje ono što oni ne zaslužuju (milost). Ali radosna je vijest da je On ne dijeli kapaljkom. Naprotiv, On je izlijeva u obilju.

On je ne uskraćuje zbog naših grijeha. Ako me netko uvrijedi, u kušnji sam da se otuđim od te osobe i uskratim svoju prirodnu velikodušnost koju bih možda osjećao prema njoj. Ali ne i Bog. On nikada ne uskraćuje milost zbog grijeha. On umjesto toga izlijeva svoju milost kako bi se borio protiv grijeha. Zato jedan prijevod kaže: “Gdje se uvećava grijeh, milost se uvećava još i više.” Nema manjka Njegove milosti. Ona je ovdje za nas. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)