“Ali Bog pokaza svoju ljubav prema nama time što je Krist, dok smo još bili grešnici, umro za nas.” (Rimljanima 5,8)
Krist je umro za grešnike! Pavao s ovom dojmljivom istinom dolazi do vrhunca u nizu misli koje je otpočeo u Rimljanima 5,6.
On je pokazao da Božja ljubav nadmašuje ljudsku. Križ pokazuje Njegovu ljubav time što je umro za bezbožnike, za grešnike.
Grešnik nije samo osoba koja nije u skladu s Božjom voljom. Umjesto toga grešnik je aktivni pobunjenik protiv Boga. Grijeh je osobno protivljenje Bogu. “Zato je težnja tijela” (neobraćena ljudska narav), piše Pavao, “neprijateljstvo prema Bogu” (Rimljanima 8,7).
Osim što je osoban, grijeh je pitanje morala. To je promišljeni čin volje u pobuni protiv Boga. Grijeh je odluka, odbacivanje Boga. Tako Herbert Douglass ispravno kaže da je “grijeh stisnuta šaka podignuta protiv Boga, grijeh je stvorenje koje ne vjeruje Bogu i uklanja Ga kao Gospodara iz svog života”. Emil Brunner to sažeto izražava kada tvrdi da je grijeh “sin koji udara oca u bijesu to je nametanje sinovljeve volje očevoj”.
Imajući ovo na umu, mi počinjemo uviđati dubinu i visinu i širinu Božje ljubavi. Mala razglednica s dvanaest misli iz Ivana 3,16 u jednom stupcu i njihovim opisima u drugom pokušava opisati Božju duboku ljubav za svakog od nas. Ona ovako glasi:
Bog | najveća Ljubav |
je tako ljubio | najveći stupanj |
svijet | najveća skupina ljudi |
da je dao | najveći čin |
svoga jedinorođenog Sina | najveći dar |
da ni jedan koji | najveća mogućnost |
vjeruje | najveća jednostavnost |
u nj | najveća privlačnost |
ne pogine | najveće obećanje |
već | najveća razlika |
ima | najveća sigurnost |
život vječni | najveći imetak |
Čudi li vas onda to što se najpoznatije crkvene himne stoljećima usredotočuju na Božju ljubav? Božja ljubav je za Pavla najvažnija činjenica svih vremena, a najveći prikaz te ljubavi je Kristov križ. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)