“I koji uskrsnu radi našeg opravdanja.” (Rimljanima 4,25)
Nema ništa beskorisnije od mrtvog Spasitelja! Ali Radosna vijest cijelog Novog zavjeta je da je Krist pobijedio smrt. Zato je Pavao spojio smrt i uskrsnuće u svojoj “definiciji” Evanđelja u 1. Korinćanima 15,1-3.
Ali što je Pavao mislio kada je tvrdio da je Isus “uskrsnuo radi našeg opravdanja”? Ovo pitanje je posebno važno u svjetlu činjenice da on u Rimljanima 3,24 i 5,9 povezuje naše opravdanje s Kristovom smrću.
Najbolje objašnjenje je da je Kristova smrt doista riješila problem grijeha, zajedno s kaznom za grijeh. On je umro umjesto nas, a Njegov povik s križa: “Svršeno je” označio je okončanje Njegovog djela koje je slikovito prikazano Janjetom zaklanim od postanja svijeta.
Ali, pitaju se neki, je li Njegova smrt bila potpuno prihvatljiva Bogu za grijehe drugih? Je li Bog prihvatio Njegovu muku i smrt? Pitanje je bilo bez odgovora tijekom tri dana dok je Krist počivao u grobu. Ali u jutro uskrsnuća Bog je svemiru jasno i glasno objavio da je prihvatio Kristovu žrtvu te da je Njegova smrt ostvarila svoju funkciju osiguravajući otkupljenje onima koji su vjerom prihvatili Njegovu žrtvu.
Reuben A. Torrey to ovako opisuje: “Promatram Kristov križ i znam da su moji grijesi uklonjeni. Promatram otvoren grob, uskrslog i uznesenog Gospoda i znam da je pomirenje prihvaćeno Moji su grijesi bili visoki kao planina, ali u svjetlu uskrsnuća pomirenje koje ih pokriva visoko je kao nebo. Moji su grijesi možda bili duboki kao ocean, ali u svjetlu uskrsnuća pomirenje koje ih guta duboko je kao vječnost.”
Reformator Jean Calvin iznio je zanimljivo mišljenje u vezi s Kristovim uskrsnućem i našim opravdanjem rekavši da Kristova smrt nije bila dovoljna. On je trebao biti “prihvaćen u nebesku slavu” tako da svojim “posredovanjem” može primijeniti rodove svoje žrtve u našu korist. Pavao iznosi sličnu misao u Rimljanima 8,34 dok oslikava uskrslog Krista Bogu s desne strane u nebeskoj službi posredovanja.
Isus “bi predan zbog naših grijeha i uskrsnu radi našeg opravdanja”. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)