“Blago onima kojima su oproštena bezakonja i kojima su pokriveni grijesi! Blago onomu komu Gospodin zaista neće uračunati grijeha!” (Rimljanima 4,7.8)
David nije, kao sto smo jučer spomenuli, bio najsjajniji primjer opravdanja djelima. S druge strane, kao što Pavao dobro zna, on je izvrsna ilustracija milosti i Božjeg oprosta. Davidov najpoznatiji grijeh bio je njegov odnos s Bat-Šebom. David je kako bi pokrio svoju krivnju naručio ubojstvo njenog supruga. Ali ovakav postupak bio je samo pokušaj prikrivanja. Njime se ništa nije riješilo, već samo pogoršalo stanje. Krivnja je još uvijek postojala. David je znao da je samo Bog može ukloniti.
David je poslije napisao dva pokajnička psalma hvale Bogu za Njegov oprost i kao izraz vlastite radosti zato što mu je oprošteno. Psalmi 51 i 32 stoljećima su bili blagoslov onima koji nose težak teret krivnje. Pavao u Rimljanima citira Psalam 32,1.2. Zanimljivo je to što ovi redci čak ni ne spominju “pravednost”. Razlog za Pavlov izbor počiva u činjenici da oni spominju riječ “otpušten” ili “ubrojen”, ključnu riječ u Rimljanima 4. poglavlju.
Ipak različita značenja ove vrlo važne riječi primjenjuju se na Davida i Abrahama. Pavao za Abrahama kaže da je Bog njemu uračunao vjeru u pravednost. Ali kod Davida saznajemo da Bog nije uračunao ili ubrojio njegove grijehe.
Tako Pavao u samo dva kratka retka objašnjava dva vida opravdanja — pozitivan i negativan. Prvo, Bog našu vjeru uračunava u pravednost. Drugo, On nam ne ubraja našu krivnju. Zato su oni koji pristupaju Bogu s vjerom u Krista doista “čisti”. Pavao u Rimljanima 4 izjednačuje Davidovo iskustvo s pravednošću i opravdanjem.
Hvala, Gospode, i za negativan i pozitivan vid — za uračunavanje naše vjere kao pravednosti i Sto se naši grijesi ne ubrajaju kada ponizno i s vjerom prilazimo Tebi. Pomozi mi da se danas osobno sjećam Tvoje milosti prema meni. Pomozi mi da i drugima govorim što si Ti voljan za njih. Pomozi mi da nikada ne prisvajam zasluge, čast ili slavu koja pripada samo Tebi. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)