“Ukidamo li tako vjerom Zakon? Daleko od toga! Naprotiv, tim Zakon utvrđujemo.” (Rimljanima 3,31)
Pavao je možda u očima nekih svojih čitatelja međusobno suprotstavljao “Zakon” i “vjeru”. Oni su se možda plašili da njegovo isticanje vjere “uklanja” ili ukida Zakon.
Predviđajući ovakvu reakciju na svoju teologiju, apostol brzo i odlučno tvrdi da spasenje milošću pomoću vjere uopće ne ukida Zakon, već ga utvrđuje i veliča. Što Pavao time misli? Odgovor ovisi o uporabi riječi zakon u našim navedenim redcima. Možemo se sjetiti najmanje tri moguća tumačenja. Prvo, ako Pavao misli na Stari zavjet općenito (Židovi su često Stari zavjet nazivali Zakon i Proroci), onda se njegovo evanđelje o opravdanju vjerom u ovom kontekstu može smatrati uzvisivanjem Zakona u smislu da je i Stari zavjet naučavao istinu o opravdanju vjerom. On je već iznio ovo tumačenje u Rimljanima 3,21. Ako je to točno, ono priprema put Rimljanima 4 gdje se tvrdi da su i Abraham i David bili opravdani vjerom.
Drugo, ako Pavao govori o Zakonu u užem smislu, Mojsijevom zakonu, onda Pavao kaže da vjera potvrđuje Zakon dodjeljujući mu pravo mjesto u planu spasenja. Kao što smo već vidjeli, uloga Zakona je bila da razotkrije i osudi grijeh. Tako, kao što i apostol dokazuje u Galaćanima 3 21:25, uloga Zakona je držati grešnike s osjećajem krivnje dok Krist ne dođe i oslobodi ih. Na taj su način Evanđelje i Zakon međusobno povezani tako što Evanđelje opravdava one koje Zakon osuđuje.
Treće, ako Zakon smatramo Božjim moralnim zahtjevima (kao što su Deset zapovijedi), neki njegovi čitatelji mogli bi pretpostaviti da on naučava antinomijanizam, to jest, da kršćani ne trebaju Zakon, da su slobodni živjeti u grijehu budući da su spašeni milošću. Ova optužba, na koju je Pavao već aludirao u Rimljanima 3,8 a opširnije će se njome baviti od 6. do 8. poglavlja, najveći je problem u Pavlovoj izjavi u Rimljanima 3,31. U ovom smislu kršćani spašeni milošću ispunit će “pravedni zahtjev Zakona” u svojim životima pomoću Duha Svetoga (Rimljanima 8,4).
Pavao uopće ne razmišlja o ukidanju Zakona. Premda on nije sredstvo spasenja, Zakon ima odlučujuće mjesto u Božjem svemiru. Ako je tako, onda vjera potvrđuje ispravnu ulogu Zakona. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)