“Da učini očitom svoju pravednost u sadašnje vrijeme i da dokaže da je pravedan i da opravdava onoga koji vjeruje u Isusa.” (Rimljanima 3,26)
Središnje pitanje u velikoj borbi nije tvoja i moja individualna pravednost, već Božja. Kako Bog može, jučer smo pitali, biti pravedan a ipak postupati prema ljudima kao da nikada nisu pogriješili?
Prirodno bi bilo reći, kaže William Barclay, “da je Bog pravedan i stoga grešnika osuđuje kao zločinca”. Ovakvo razmišljanje je ucijelosti sukladno s uputama danim sucima koji su trebali “dati pravo onome koji je prav, a krivca osuditi” (Ponovljeni zakon 25,1). U Izrekama čitamo da je svaki koji opravdava krivoga a “osuđuje pravoga” “mrzak Jahvi” (Izreke 17,15).
Kako Bog može kršiti pravila koja je uspostavio za zemaljske suce i dalje biti pravedan? Kako može opravdati grešnike i dalje biti pravedan? Ovo je jedno od pitanja s kojima se Pavao suočava u Rimljanima 3,21-26.
Božji nezasluženi oprost iskazivanjem milosti pokazuje da je Bog milostiv i sažaljiv. Ali, Leon Morris izjavljuje da su “neki možda u kušnji sumnjati u Njegovu pravednost. “Više ne’, kaže Pavao Rimljanima 3, 24-26. “Križ pokazuje… Božju pravdu… Ne čini ga pravednim činjenica da On oprašta već da oprašta na određen način, križem… Bog se oprostom ne odriče moralnog zakona.'” Niti On ukida kaznu (vidi Rimljanima6,23) zbog prekršenog Zakona. Naprotiv, Krist nije samo vršio Božji zakon, već je postao “mjesto nas grijehom” i umro našom smrću kako bismo mi mogli imati Njegovu pravednost (vidi 2. Korinćanima 5,21).
Bog ozbiljno shvaća svoj Zakon i kaznu zbog njegovog kršenja. Cijeli je svemir na križu vidio djelovanje kraljevstva dobra i zla. Bog je na Golgoti pokazao da Mu se može vjerovati dok je Sotona pokazao da je doista lažac i ubojica (Ivan 8,44) kad je oduzeo život bezgrešnom Sinu Božjem, jedinoj osobi u povijesti čovječanstva izvan smrtne kazne grijeha.
Bog je u okrutnom činu križa pokazao da je i pravedan i dobar te da možemo vjerovati Njegovom putu jer je bio voljan žrtvovati sebe za dobro svemira. Bog je na križu položio temelj za oprost i opravdanje. Bog je zbog križa mogao opravdati grešnike i sam biti pravedan. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)