“Krv.” (Rimljanima 3,25)
Možda se pitate gdje je današnji redak? Nisam vam ga dao. Zašto? Zato što želim vašu potpunu pozornost. Trebam je jer se bavimo jednom od najvažnijih riječi u Bibliji, posebno kada se govori o Kristovoj krvi kao “Pomirilištu” (Rimljanima 3,25).
Mnogi ljudi danas ne žele govoriti o Kristovoj žrtvi za nas ili potrebi da On prolije svoju krv kako bi riješio problem grijeha. To je staro gledište. Kajin nije previše razmišljao o ovoj ideji (vidi Postanak 4,1-4; Hebrejima 11,4). Nisu ni Grci kojima je Pavao pokušao propovijedati. Za njih je to bilo obična “ludost” (1. Korinćanima 1,18).
Međutim, biblijski pisci nisu sumnjali u ovu temu. Zamjenska žrtva janjeta bez mane bila je središnja pouka Starog zavjeta. I novozavjetni pisci ne ostavljaju nam ni tračak sumnje da su žrtveni janjci bili slika Isusove smrti kao Jaganjca Božjeg.
Kristova krv i smrt za nas apsolutno su ključne za novozavjetno razumijevanje spasenja. Kristova smrt nije žarišna točka samo četiriju evanđelja, već i svaka važna metafora koju Pavao koristi usko je povezana s Kristovom prolivenom krvlju. Stoga “njega je Bog izložio da svojom krvi bude Pomirilište po vjeri” (Rimljanima 3,25); “u kome imamo otkupljenje njegovom krvlju” (Efežanima 1,7); mi smo sada “već opravdani njegovom krvi” (Rimljanima 5,9), i Bog je djelovao “i po njemu pomiri za nj sve uspostavljajući mir krvlju njegova križa” (Kološanima 1,20).
Pomirenje, otkupljenje i opravdanje povezani su i temelje se na Kristovoj prolivenoj krvi. John R. Stott na temelju središnje uloge Kristove krvi u ovim ključnim spasenjskim temama zaključuje kako žrtvena “zamjena nije teorija o pomirenju”. Ona nije ni dodatna slika koja se može uzeti kao jedna mogućnost pokraj svih drugih. Ona je bit svake slike i srž samog pomirenja. Nijedna od ovih četiriju slika ne može opstati bez nje.
Hvala Ti, Isuse, što si umro za mene. Hvala Ti što si umro mojom smrću kako bih imao život koji pripada Tebi. Nije čudo što Pavao to naziva Radosnom viješću. Nije čudo što velike himne kršćanske Crkve veličaju Kristovu krv. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)