“Kakva je dakle prednost Židova? Ili: kakva je korist od obrezanja?” (Rimljanima 3,1).

Na kraju Rimljanima 2 Pavao je zapravo iznio svoju misao pokazujući da svatko treba Kristovu pravednost, i neznabošci (1. poglavlje) i Židovi (2. poglavlje). U ovom trenutku očekivali bismo da sažeto iznese svoj zaključak. On će to i učiniti u Rimljanima 3,9-20, ali nas prvo u osam redaka vodi zaobilaznim putem.

Njegov izravan govor u Rimljanima 2 o Židovima izazvao je neka ozbiljna pitanja. Apostol ih u Rimljanima 3,1-8 stavlja u usta Židova koji prigovara i izriče četiri prigovora Pavlovoj teologiji. Pavao se zasigurno već susreo s ovakvim prigovorima na svoje propovijedanje na različitim mjestima. Naime, James Dunn predlaže su to možda upravo oni prigovori koje je i on sam imao kada je počeo razumijevati Evanđelje milosti. Tako ga, piše Dunn, zatječemo kako “izražava stavove kojih se tako dobro sjeća jer ih je i sam nekada imao”. Na ovaj način Pavao farizej raspravlja s Pavlom kršćaninom.

Sama rasprava u Rimljanima 3,1-8 ima četiri faze, s četiri prigovora i četiri odgovora. Prigovori se usredotočuju na židovsku nadmoćnost u odnosu na Božju vjernost. Pavao se ukratko dotiče ovog predmeta u 3. poglavlju, ali će se opširnije baviti njime u Rimljanima 9 do 11. Međutim, u 3. poglavlju on se mora baviti ovim pitanjima samo u onolikoj mjeri koliko ih netko može uporabiti za odbacivanje snažnog dokaza o židovskom grijehu u Rimljanima 2.

Prva rasprava počinje u Rimljanima 3,1 gdje nalazimo protivnika kako u svjetlu 2. poglavlja pita kakva je prednost biti Židov ili biti obrezan. Pavao će odgovoriti na prvi dio ovog pitanja u Rimljanima 3,2 a na drugi dio u Rimljanima 4. poglavlju u kojem bavi Abrahamom.

U međuvremenu, ovdje nailazimo na pitanje za nas kršćane. Kakva je korist ako smo kršteni ili pripadamo crkvi (ili čak odlazimo u crkvu) ako nas to ne spašava? Jeste li ikada postavili ovo pitanje? Trebali biste!

Pretpostavljam da bi Pavao odgovorio isto kao i Židovima u Rimljanima 3,2: “Velika.” Morat ćemo slušati Pavla tijekom cijele Poslanice Rimljanima kako bismo dobili odgovor. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)