„I kako nisu smatrali vrijednim čuvati pravu spoznaju Boga, Bog ih je predao pokvarenom shvaćanju da bi činili što ne dolikuje: puni su svakovrsne nepravednosti, pokvarenosti, lakomosti, zloće.“ (Rimljanima 1,28.29)

Ovo nije lijepa slika. Naime, ovo je sličnije prvoj stranici nekog tabloida negoli retku za duhovno razmišljanje. Ali čekajte. Slika postaje još tamnija. Pavao iznosi popis ljudske izopačenosti koji je skandalozan i opsežan. „Obuzeti su zavišću, ubojstvom, svađom, lukavštinom, podmuklošću, ogovarači su, klevetnici, mrzitelji Boga, nasilnici, oholice, umišljenici, izmišljači zala, nepokorni roditeljima, nerazumni, nevjerni, bez ljubavi i bez milosrđa.“ (Rimljanima 1,29-31).

Apostol želi pokazati što se događa s ljudima kada Boga izostave iz svog života. Jedna od tužnih životnih činjenica jest da grijeh rađa grijeh. Kada osoba ili društvo jednog krene putem grijeha, postaje sve lakše činiti zlo. Oni uskoro zlo počnu smatrati dobrim.

Pojedinci počinju griješiti sa „zastrašujućom sviješću“ o onome što čine, kako kaže William Barclay, ali kako vrijeme prolazi oni griješe i ne razmišljajući o tome. Griješenje postaje način života.

Konačni rezultat je, kao što Pavao poslije ističe u Rimljanima, da osoba pod vladavinom iskvarenog uma postaje rob grijeha.

Tako mi možemo rabiti Božji dar slobodne volje na takav način da time u konačnici uništimo slobodnu volju i mi postajemo robovi grijeha. I kao što je i Eva otkrila, grijeh je uvijek laž. Premda joj je zmija obećala da će, odbaci li Boga i Njegovu volju, njene oči biti otvorene i postat će kao Bog, konačna posljedica nije bila božanstvo već smrt. Grijeh obećava potpuniji život i sreću, ali donosi uništenje. I izgubljeni sin je to otkrio. On je pošao putem slobode, da „proživi“, ali je završio slineći za svinjskom hranom. Biblija nam kaže da u tom trenutku „dođe k sebi“ i svjesno odluči da mu je bolje u očevoj kući (Luka 15,17).

To je ključna misao. Zapazite u kom smjeru Pavao ide u Poslanici Rimljanima. To nije poslanica o grijehu, već spasenju. Kao što odbacivanje Boga vodi silaznim stubama grijeha tako i prihvaćanje Njega vodi pravednosti. Ovo je poruka Poslanice Rimljanima. Ovo je poruka koju naš svijet očajnički treba. Ovo je poruka koju i ja trebam shvatiti u svom osobnom životu. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)