„A kad on dođe, pokazat će svijetu što je grijeh, što li pravednost, a što osuda: grijeh je što ne vjeruju u mene.“ (Ivan 16,8.9)
Poznavanje Božje ljubavi otkriveno u planu spasenja vodit će do trećeg koraka u dolaženju Kristu a on je osvjedočenje o grijehu. Čovjek usredotočen na ponašanje objasnit će grijeh kao prijestup Zakona. I to je istina. To je jedina pravna i sudska definicija grijeha u Svetom pismu. Međutim postoji i iskustvena definicija grijeha u Bibliji koja ide nešto dublje od toga. Jedna od najboljih je u Rimljanima 14,23: „A sve, što ne biva po vjeri, jest grijeh.“
Št0 god činim, a to nije učinjeno vjerom u Krista, to je grijeh. Postoje dvije definicije o grijehu. Jednu od njih zvati ćemo definicijom grijeha – jednina – a drugu definicijom za grijehe – množina. Grijeh je živjeti životom bez Krista. Grijesi su prestup zakona. Život bez Krista (grijeh) uzrok je rđavih djela (grijeha).
Naš prijevod može se izreći i ovako: „Svaki koji čini grijeh (koji živi životom odvojenosti od Krista) i bezakonje čini.“ U kom trenutku je Eva sagriješila? Kad je pojela plod? Sagriješila je kad je pokazala nepovjerenje prema Bogu i onome što joj je rekao i kad je odlutala. To što je okusila plod bio je jednostavni i prirodni rezultat svega prethodnog. Ako imam teškoće sa rđavim djelima, moj stvarni problem je što živim odvojen od Krista. Ili je to posrijedi ili Ga ne poznajem dovoljno dugo da bih uzrastao do pobjede; jer i sam Isus se brine za moj rast.
Kad govorimo o osvjedočenju, govorimo o shvaćanju da smo mi grešnici bez obzira na to što činimo. Bez obzira na to kako dobri ili rđavi smo bili, mi smo rođeni grešnici, rođeni sa grešnom prirodom. „Svaka je nepravda grijeh…“ (1. Ivanova 5,17). „Nema pravedna ni jednoga“ (Rimljanima 3,10).
Tako nema nijednoga pravedna jer smo svi nepravednici, a svaka nepravda je grijeh. Nemojte zbog toga ni časak osjećati da možemo biti odgovorni zbog činjenice što smo rođeni na grešnom svijetu. Isus zna kakvi smo rođeni i jedino zbog čega smo odgovorni može biti što ćemo učiniti sa Njegovim planom spasenja. Kad se suočimo sa Isusovom prisutnošću, iznenada smo osvjedočeni da smo grešni. Ne zbog onoga što smo učinili; nego zbog onoga što smo. Kroz to osvjedočenje shvaćamo i svoju potrebu za Njim. (Morris Venden, Djelotvorna vjera)