“Ah, Gospodine moj, Bože veliki i strahoviti, koji čuvaš Savez i naklonost onima koji tebe ljube i čuvaju zapovijedi tvoje!” (Daniel 9,4)

Jučer smo se sreli s Božjom bližom stranom, Njegovom mekšom stranom, koja nam je bila predstavljena nazivom Oče naš. Međutim, Bog nema samo tu bližu, mekšu stranu već i onu udaljeniju, i ona je u istoj molitvi predstavljena riječima: “Koji jesi na nebesima!”

Jedna od velikih napetosti u kršćanskoj vjeri je izazvana činjenicom da je Bog istodobno i blizu i daleko, da je imanentan i transcendentan, da je u nama i daleko iznad nas, da je istovremeno naš Otac i Vladar svemira.

Važno je da održimo ravnotežu između ovih dviju strana dok čitamo Bibliju i dok se trudimo da je primijenimo u svakodnevnom životu. Oni koji se trude da naglase samo Božju mekšu stranu pokušavaju ga, u stvari, prikazati kao nekog velikog djeda Mraza ili bezubog djedicu, dok oni koji ističu samo Njegovu udaljeniju stranu čine da On izgleda kao nemilosrdni sudac čelične šake, lišen svake ljubaznosti i nježnosti.

Paradoks Boga je u tome što On ima više od jedne strane. On je blizu i pun ljubavi, ali je kao i svaki dobar roditelj, čvrst i dosljedan. Božja dvostranost dolazi do izražaja u Danielovoj molitvi. On je doista velik i strašan onima koji su prionuli uz grijeh, silu koja uništava ljudske živote, okolinu i svjetski mir. Ako je doista ljubav, a jest, jednoga će dana morati učiniti kraj bezakonju i razornoj sili grijeha. Za one koji odbacuju Njegova načela, Bog doista može biti i bit će velik i strašan.

Ali, kao što Daniel zapaža, Bog drži i svoj zavjet beskrajne ljubavi s onima koji su prihvatili Njegova načela i pridružili se Njegovoj obitelji. Treba istaknuti Njegovu želju da svi ljudi uđu u Njegovu obitelj i osjete Njegovu ljubav. Međutim, On ih neće prisiljavati. Ljubav se ne može iznuditi ni od koga i ostati ljubav.

Prekrasna istina glasi da je Bog i naš Otac i veliki Vladar svemira. Ta veličina uopće ne ugrožava one koji ga ljube. Kao kršćani možemo se radovati i Božjoj bliskosti i Njegovoj udaljenosti. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)