“A ja vam kažem: Ne opirite se zlotvoru! Naprotiv, udari li te tko po desnom obrazu, okreni mu i drugi!” (Matej 5,39)
Ne opirite se zlotvoru! To je revolucionarna izjava. Osim toga, to je i najnapadanija izjava u Novom zavjetu. Neki smatraju da se ova izjava odnosi na vlasti. Stoga kažu da treba ukinuti policiju i vojne snage.
Ne opirite se neprijatelju. Znači li ova izjava da se ne smijemo opirati ni takvim zločincima kao što su bili Hitler i Mengele ili da se ne smijemo braniti od običnih kriminalaca? Trebamo li dopustiti pokvarenjacima da čine što god hoće? Neki vjeruju da je upravo tako. Međutim, je li to ono što nas Biblija uči?
Da bismo odgovorili na ta pitanja, trebamo ispitati kontekst izjava u Evanđelju po Mateju 5,39. Kome se Isus obraća? Kome On zapovijeda da se ne opire zlu?
Odgovor je da se obraća pojedinačnim kršćanima koji su prihvatili Blaženstva kao način života i odlučili biti krotki i graditi mir. On govori obraćenim ljudima koji već po definiciji obraćenja nisu slični svijetu niti se vladaju po svojoj staroj naravi. Isus se obraća pojedincima čija pravednost treba nadmašiti pravednost književnika i farizeja.
On ne govori državnim vladama niti neobraćenim pojedincima koji ne žive po načelima Blaženstava. Takvim bi ljudima zapovijed o neodupiranju izgledala ludo. Živjeti kršćanskim životom je znak stanovanja Svetoga Duha u srcu vjernika.
Vlade u svojoj zakonskoj i policijskoj funkciji i dalje trebaju primjenjivati lex talionis. To jasno proizlazi iz teksta u Rimljanima, u kojemu stoji da državni službenici ne nose svoj mač uzalud: “Ona, naime, služi Bogu da kazni onoga koji čini zlo!” (Rimljanima 13,4) Vojske i policije i sudovi su i dalje nužni u svijetu grijeha. Prema 13. poglavlju Poslanice Rimljanima, Bog se služi vlastima da bi održao red i da bi se odupro zlu. Međutim, ta uloga ne pripada pojedinačnim kršćanima.
Mi ne smijemo uzimati zakon u svoje ruke. Mi se ne smijemo baviti odmazdom. Mi trebamo živjeti po Blaženstvima; trebamo biti mirotvorci i voljeti čak i svoje neprijatelje. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)