“Nemojte misliti da sam došao ukinuti Zakon i proroke! Ne dođoh da ih ukinem, već da ih ostvarim.” (Matej 5,17)

Gotovo tri mjeseca šećemo s Isusom padinama Gore blagoslova. Tijekom te šetnje istraživali smo karakter (Matej 5,3-12) i utjecaj kršćanina (Matej 5,13-16) u Blaženstvima. Sada smo došli do najduljeg dijela Propovijedi na Gori. Tekstovi u Evanđelju po Mateju 5,17-48 bave se pravednošću kršćanina. U određenom smislu, mi bacamo novi pogled na karakter kršćanina, ali ga Isus ovog puta namjerno razmatra u svjetlosti Staroga zavjeta i hebrejskog pravnog sustava.

Prvi tekstovi ovog dijela Propovijedi (Matej 5,17-20) mogu se smatrati općim uvodom u Kristovo shvaćanje kršćaninove pravednosti. Prije no što prijeđe na pojedinosti, Krist iznosi neke osnovne misli. Načela koja objavljuje u ova četiri retka spadaju među najvažnija načela u Novom zavjetu.

U stvari, Isus u ovom uvodu prvo objavljuje dvije osnovne činjenice. Prvo kaže da će sve što će govoriti biti u savršenom skladu sa Starim zavjetom, da se ni na koji način neće suprotiti Starom zavjetu. (Matej 5,17.18)

Druga činjenica koju Isus ističe u ovom općem uvodu glasi da su Njegova učenja, iako u savršenom skladu sa Starim zavjetom, u mnogo čemu suprotna učenjima književnika i farizeja, koja prihvaćaju ljudi Njegovog vremena. (Matej 5, 19.20)

Ostali tekstovi u petom poglavlju su samo komentar ili tumačenje uvoda. Točku po točku, u sklopu šest zanimljivih cjelina (Matej 5,21-48), Isus nam kaže da prihvaća starozavjetni zakon, ali da odbacuje njegovo farizejsko tumačenje. Isus nam, u stvari, pomaže da sagledamo dublje značenje zakona i njegovu duhovnu narav.

Čovjek nikada više ne može gledati na zakon istim očima kad jednom shvati što je Isus o zakonu rekao u Evanđelju po Mateju, u petom poglavlju. Vežite se, polijećemo! Isus se upravo sprema da nas povede na veliko kružno putovanje, želi nam pružiti posebnu priliku da upoznamo dubinu i srž Božjeg zakona. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)